Национална промоционална програма ще популяризира млечните ни продукти на пазарите на Русия и Бразилия.
Държавен фонд „Земеделие” и „Национална асоциация на млекопреработвателите” подписаха договор за прилагането на 4-та одобрена от Европейския съюз програма „Промоция на млечни продукти в трети страни (Русия, Бразилия)”, съобщиха от фонда.
Кампанията е със срок на изпълнение три години.
Общият бюджет на програмата е приблизително 3 млн. евро за трите годишни фази от изпълнението на договора.
Програмата цели активно запознаване на целевите групи потребители с разнообразието на млечните продукти и увеличаване потреблението на промотираните продукти. Те са основно бяло саламурено сирене, кашкавал и кисело мляко.
Половината от бюджета на проекта се финансира от Eвропейския фонд за гарантиране на земеделието (ЕФГЗ), 30% са национално съфинансиране, а останалата част – 20% – се осигурява от бенефициента.
Програмите за промоция на земеделски или хранителни продукти могат да се разработват от сдружения на производители или производители и търговци.
Те кандидатстват в Министерството на земеделието и храните, а документите се подават всяка година в срок до 30 септември (1-во представяне) и до 15 април (2-ро представяне).
Постоянната консултативна комисия към МЗХ определя кои програми да бъдат предложени за утвърждаване от министъра на земеделието и храните и след това – изпратени за одобрение от Европейската комисия.
Коментари