Макар във Франция потреблението на вино намалява, консумацията в света расте, като потребителите вече избират по-качествената напитка, твърди френско изследване на Vinexpo, цитирано от БГНЕС. То стига до заключението, че световното потребление на вино ще продължава да расте поне до 2016 г. и особено в Китай.
Консумацията на вина, пенливи вина тип Шампанско, ще расте по-бързо между 2012 и 2016 г., отколкото това е ставало между 2007 и 2011 г., се казва в изследването на конюнктурата в лозаро-винарската промишленост и производството на високоалкохолни спиртни напитки, публикувано във вторник.
Организаторът на международното изложение Vinexpo, което ще се проведе в Бордо между 16 и 20 юни, прогнозира ръст над 5% през 2016 г., срещу близо 3% през предходните пет години. Тенденцията е особено забележителна за пенливите вина, чийто ръст се очаква почти да се удвои между двата изследвани периода.
За 10 години, ръстът в обема на потреблението в световен мащаб е малко по-висок от 10%, или около 1% годишно.
Въпреки това, главният изпълнителен директор на Vinexpo Робер Бейна счита числото за "малко разочароващо". Той припомни пред репортери, че по-рано е споменаван растеж от около 2%.
Нарастването на потреблението се задвижва особено от Китай и Съединените щати, първи потребители в света по отношение на стойност и обем. Двете страни показват прогнози за двуцифрен ръст между 2012 г. и 2016 г., съответно 12% и 40%.
Потребителите ще пият по-добро вино
Консуматорите ще могат да пият повече, но и по-добро, казва Бейна.
Стойността на продажбите на краен клиент показва прогнозираното увеличение от над 28% между 2007 г. и 2016 г., според проучването, направено в партньорство с фирмата „Интернешънъл уайн енд спирит ризърч” (International Wine and Spirit Research – IWSR).
Потребителите търсят продукт с добро съотношение между качество и цена, според Бейна, който отбелязва, че "виното става и остава продукт с голяма употреба".
Китай постепенно ще се изкачва в класацията и вероятно ще стигне от 4-то до 2-ро място през 2016 г., с очакваното увеличение от близо 50% на стойността.
Vinexpo прогнозира спад в потреблението във Франция, Италия, Обединеното кралство и Испания заради кризата, но също и заради променените навици. Понякога потребителите предпочитат други продукти. Например бира.
Във Франция ежедневната консумация отстъпва пред употребата "по повод", както посочи през ноември проучване на организацията „Франс агриме” (FranceAgrimer). Въпреки, че намалява, консумацията на вино на глава от населението във Франция и Италия остава по-висока, отколкото навсякъде другаде по света.
Редактор: Пламен Георгиев
Коментари