В България електрическите превозни средства навлизат с по-бавни темпове от други страни в Европа. Eксперти посочват, че сред причините за това са отсъствието на цялостна държавна политика, липсата на финансови стимули за купувачите, както и неразвитата инфраструктура за зареждане на коли на ток. Настъпление на електромобилите в България
По данни на Европейската асоциация на автомобилните производители (АСЕА) за деветте месеца на годината ръстът на регистрираните леки коли на ток у нас е над 170% спрямо същият период на миналата година, но всъщност става въпрос за малко над 200 електромобила. Българите не могат да си позволят финансово лека кола на ток. Броят на електрическите коли у нас расте с 15% на година
"Карам дизелов автомобил много стар. Все още не сме финансово подготвени за електромобили в тази държава. Иначе ми се кара, не е като да не ми се кара", признава пред БНР български шофьор. "В момента цените още не могат да ме изкушат, много са високи", добавя той. Глад за коли втора употреба, те са все по-скъпи
-
Държавата ни дава 12 000 лева, ако си купим нов електромобил
Покупката на електромобил в България вече ще бъде малко по-л...
виж още
Използването на електромобил в България излиза най евтино в ЕС. "От София до Пловдив цената някъде ще излезе 5 лева. С дизелов автомобил 3 пъти повече, говорим само за гориво", изчислява Илия Недков, председател на управителния съвет на националната браншова организация "Индустриален клъстър електромобили". Горивата пак скачат, счупиха 3-годишен рекорд
"Тръгвайки от София, вие можете да обиколите България почти без пари, независимо от цената на тока", посочва той.
Въпреки това липсата на цялостна държавна политика през годините забавя процеса на влизане на електрически превозни средства у нас. Според Недков има и други причини: "Съседна Румъния предоставя финансов стимул в размер на 10 000 евро, ако си замените вашата стара кола с нов електромобил". Даваш стара кола – Букурещ ти дава близо 2000 евро
Държавата вече обмисля финансови стимули при покупката на нов електромобил. Мярката е заложена в проект на програма "Околна среда" за периода 2021-2027 г. Предлага се държавата да поеме до 30% от стойността на превозното средство, но не повече от 6135 евро (12 000 лева).
ОЩЕ ПО ТЕМАТА:
Държавата субсидира покупка на нова кола с до 10 000 лева
Коментари