През следващите години Volkswagen планира да увеличи производството на батерийни клетки за електрически автомобили, като за целта смята да създаде няколко "гигафабрики" в Европа до края на десетилетието.
"Заедно с партньорите искаме да имаме общо 6 фабрики за клетки, работещи в Европа до 2030 г.", заяви Томас Шмал, който е главен изпълнителен директор на Volkswagen Group Components. Това щяло да гарантира сигурност на доставките. След като заработят на пълен капацитет, шестте фабрики ще могат да произвеждат батерийни клетки с обща енергийна стойност от 240 гигаватчаса годишно.
Първите 2 завода за батерии ще бъдат разположени в предприятието на Northvolt в Шелефтео, Швеция, както и във фабриката на Volkswagen в Залцгитер, Германия. Northvolt обяви, че е получил поръчка за акумулаторни клетки на стойност 14 млрд. долара от Volkswagen, който ще увеличи дела си в шведския производител на батерии.
-
Volkswagen иска да инвестира в Tesla. Какво го спира?
Собствениците на Volkswagen обмислят възможността да инвести...
виж още
Производител на автомобили №2 в света продължава цялостната си трансформация към автомобилите с батерии. "Електрическата мобилност се превърна в основен бизнес за нас. Сега систематично интегрираме допълнителни етапи във веригата за създаване на стойност", заяви главният изпълнителен директор Хeрбeрт Дийс пред Power Day на VW.
Volkswagen ще се съсредоточи и върху разработването на "нова унифицирана клетка", която трябва да бъде пусната през 2023 г. и да се използва в около 80% от електрическите превозни средства на групата през 2030 г. Това ще допринесе и за намаляване на разходите.
"Средно ще намалим цената на батерийните системи значително под 100 евро (119 долара) за киловат час", каза членът на управителния съвет на Volkswagen Томас Шмал, цитиран от Reuters. "Това най-накрая ще направи електронната мобилност достъпна и доминиращата технология за задвижване", добавя той.
Цената на акумулаторните клетки, използвани за електрически превозни средства, е спаднала през декември до средно 110 долара за киловатчас (kWh), заяви Benchmark Mineral Intelligence (BMI), предаде още агенцията.
Volkswagen има амбициозни планове и в зареждането на електромобилите. Автомобилният гигант планира да управлява около 18 000 "обществени пункта за бързо зареждане" в Европа до 2025 г. Това ще бъде реализирано чрез съвместното му предприятие, известно като IONITY, с други големи производители на автомобили, както това, което той описа като "поредица от стратегически партньорства".
Така Volkswagen ще инвестира 400 млн. евро в европейската си инициатива до 2025 г. - в сътрудничество с водещите европейски компании Enel в Италия, Iberdrola в Испания и петролната компания BP във Великобритания. Липсата на зарядна инфраструктура все още се смята за основна пречка за масовото приемане на автомобили с батерии.
В Китай друго съвместно предприятие, CAMS, ще се стреми към 17 000 станции за бързо зареждане до средата на това десетилетие. В Северна Америка има планове за около 3500 точки за бързо зареждане до края на 2021 г.
Коментари