За да притежава кола в Сингапур, всеки купувач трябва да наддава за сертификат, който в момента струва 106 000 долара, което се равнява на четири Toyota Camry Hybrid в САЩ, тъй като възстановяването след пандемията повиши цената на квотната система за превозни средства на града-държава до рекордни нива.
Сингапур има 10-годишна система за „удостоверение за право“ (COE), въведена през 1990 г., за контрол на броя на превозните средства в малката страна, дом на 5,9 млн. души, която можете да прекосите за по-малко от час, пише Reuters.
Този сертификат, който може да бъде купен след процес на наддаване, го превърна в най-скъпия град в света за купуване на кола, като COE за голяма кола нарасна над 4 пъти от цените от 2020 г. до рекордните 146 002 сингапурски долара (106 376,68 долара).
Снимка: iStock
Включвайки таксата, регистрационни такси и данъци, нов стандартен Toyota Camry Hybrid в момента в Сингапур струва 251 388 сингапурски долара (183 000 долара), спрямо 28 855 долара в САЩ. За сравнение, малък, субсидиран от правителството апартамент в Сингапур струва 125 000 сингапурски долара.
През 2020 г., когато по-малко хора в Сингапур шофираха, цената на COE падна до около 30 000 сингапурски долара; повишаването на икономическата активност след COVID доведе до повече покупки на автомобили, докато общият брой на превозни средства по пътищата е ограничен до около 950 000. Броят на наличните нови COE зависи от това колко по-стари автомобили са дерегистрирани.
ОЩЕ: Кои са най-скъпите градове за живеене в света?
Cтpeмитeлнo pacтящитe цeни пocтaвят aвтoмoбилитe ĸaтeгopичнo извън oбceгa нa пoвeчeтo cингaпypци oт cpeднaтa ĸлaca, осъществявайки пpoбив в тoвa, ĸoeтo coциoлoгът Taн Epн Cep нарича „cингaпypcĸa мeчтa“ зa възxoдящa coциaлнa мoбилнocт – дa имaтe пapи в бpoй, aпapтaмeнт и ĸoлa.
Средната годишна заплата на домакинството в Сингапур е 121 188 сингапурски долара.
Снимка: iStock
Сингапурците са потърпевши от постоянна инфлация и забавяща се икономика и някои от тях продават колите, които са купили, когато цените на COE са били ниски, за да спечелят.
„Необходимо е стремежът да се намали от постигането на „добър живот“ до „достатъчно добър живот“, отбелязва Тан.
Джейсън Гуан, 40-годишен, застрахователен агент и баща на две деца, споделя, че е купил първата си кола, Toyota Rush, за 65 000 сингапурски долара през 2008 г., включително цената на COE.
Сега Гуан живее без кола, като се е фокусирал върху други предимства, които Сингапур предлага за семейството му. „Като семеен човек това не ме засяга много, тъй като Сингапур още има добра и стабилна образователна система. По отношение на сигурността това все още е една от най-сигурните страни“, посочва той.
ОЩЕ ПО ТЕМАТА:
Как работи уникалната парична политика на една от най-конкурентоспособните страни в света?
Кои са най-големите чуждестранни пазари за европейските автомобили?
Коментари