Силните производствени показатели на турската автомобилна индустрия по време на пандемията от коронавирус привлякоха вниманието на световните компании, които се стремят да изместят производството си от Китай. Това може да означава нови многомилионни инвестиции в сектора през предстоящия период, заявиха представители на индустрията пред Daily Sabah.
Асоциацията на автомобилните доставчици на Турция (TAYSAD) ще стартира рекламна кампания за 1 милион долара, която ще промотира производствените възможности на турската автомобилна индустрия пред европейските автомобилни гиганти. В резултат на това Турция планира да привлече до 1 милиард долара инвестиции от автомобилни производители, които се стремят да преместят производството си далеч от Китай.
Промоционалната кампания, в която си партнират бизнесът и турската държава, ще бъде насочена към производителите на автомобили в Германия, Франция и Обединеното кралство.
-
Турският износ достигна рекордните 180 млрд. долара
Износът на Турция достигна исторически рекорд, след като над...
виж още
Чуждестранни журналисти и представители на европейския сектор ще бъдат поканени в Турция, за да рекламират производствения капацитет на нейната автоиндустрия.
"Искаме да продадем стоки на всички, които търсят силна алтернатива на Китай", казва президентът на TAYSAD Алпер Канджа и добавя, че индустрията може да получи до 1 милиард долара инвестиции в резултат на тази кампания.
Турция е основен доставчик на авточасти, като произвежда някои от ключовите компоненти на най-престижните марки в света с годишен износ на стойност около 30 млрд. долара.
-
Турция показа първия си собствен електромобил (СНИМКИ И ВИДЕО)
Президентът Ердоган представи прототип на първия електромобил турско производство. Турция влиза в би...
виж още
Пред турските фирми се открива добра възможност да запълнят вакуума на глобалните пазари, оставен от Китай поради пандемията. "Ще бъде голям успех за нас, дори ако успеем да привлечем 10% от китайския дял на европейския пазар. Ето защо инициативата на TAYSAD има решаващо значение", казва Атаджан Гюнер, генерален мениджър на водещия доставчик за автомобилния сектор Assan Hanil.
Автомобилните фабрики в Турция получават все повече поръчки от клиенти в Европа и САЩ от февруари. Компании, които преди са работили изключително с китайски производители, се обръщат към Турция като алтернатива в опит да осигурят веригите си за доставки.
"Няма по-добри производители от нас на пазара днес. Нашият производствен капацитет, бързото изпълнение на поръчката и логистичното предимство ни амбицират да печелим позиции пред конкурентите ни", заявява Джелал Бекташ, генерален мениджър на Bektaş Otomotiv.
Индустрията очаква европейските пазари да се стабилизират и да се отворят отново след пандемията, за да увеличат износа на авточасти. Но досега само германският пазар показва признаци на повторно отваряне в бранша.
Коментари