Toyota Motor предупреди, че данните от превозните средства на около 2,15 млн. потребители в Япония са станали публично достъпни за около 10 години от ноември 2013 г. до средата на април тази година, предава Reuters.
Изтичането на данните, което компанията приписва на грешка в настройката на облачната среда, може да включва подробности като местоположението на превозните средства и идентификационни номера на устройства в автомобилите, като засега няма информация за злонамерена употреба.
Засегнатите клиенти включват регистриралите се за мрежовата услуга T-Connect от началото на 2012 г. до 17 април тази година, посочва Toyota, като се извинява за безпокойството.
Засегнати са и потребителите на G-Link, подобна услуга за собственици на луксозни превозни средства на марката Lexus, предоставяща функции като извънредна поддръжка.
Toyota изтъква, че са предприети стъпки за блокиране на външния достъп до данните, след като проблемът е бил открит и разследването на всички облачни среди, управлявани от Toyota Connected, продължава.
По-рано тази седмица Toyota представи своя годишен финансов отчет и насоки за новата фискална година. За последната фискална година, приключила през март, компанията отчете оперативна печалба от 2,7 трлн. йени, като надхвърли прогнозата на анализаторите за 2,63 трлн. йени и собствената си консервативна оценка за 2,4 трлн. йени. Приходите от продажби растат с 18% до 37,2 трлн. йени, което е повече спрямо пазарните очаквания за 36,4 трлн. йени.
Общите продажби на групата достигат 10,6 млн. броя в глобален план, а очакванията за настоящата фискална година са за 11,4 млн. продадени автомобила, включително и марките Daihatsu и Isuzu.
ОЩЕ ПО ТЕМАТА:
Кои са най-продаваните нови автомобили в света през 2022 година?
Toyota и Honda с най-високите увеличения на заплатите от десетилетия
Заводът на най-продаваната марка автомобили в Русия стана собственост на държавата
Коментари