Продажбите на леки автомобили в Китай се сринаха с 38% през януари, обръщайки ръста от 2,4% през предходния месец, тъй като търсенето отслабна след изтичането на данъчните облекчения за автомобили с двигатели с вътрешно горене и субсидиите за електрически превозни средства.
Продажбите на автомобили, използващи нова енергия, които включват електромобили с батерии и плъгин хибриди, също са намалели с 6,3% през януари след главоломния ръст от 90% през 2022 г., съобщи Китайската асоциация за леки автомобили (CPCA).
"Продажбите на автомобили, използващи нова енергия, през януари не отговориха на очакванията ни, с рядък годишен спад в продажбите за един месец", казва на онлайн брифинг Цуи Донгшу, генерален секретар на CPCA. По думите му няколкото почивни дни около Лунната Нова година и краят на субсидиите за електромобили са сред факторите, довели до спада.
Въпреки признаците за намаляване на търсенето на най-големия автомобилен пазар в света, китайското правителство не удължи 50% намаление на данъка върху покупките на автомобили с двигатели с вътрешно горене, който изтече в края на декември, предава Reuters.
Властите решиха да прекратят и продължилата повече от десетилетие субсидия за покупки на електромобили, принуждавайки производителите на автомобили, включително Tesla, да задълбочат отстъпките, за да защитят пазарните си дялове.
Автомобилният пазар в Китай е по-зависим от различни стимули от местните правителства за насърчаване на покупките. Шанхай разшири отстъпката от 10 000 юана (1470 долара) за тези, които заменят петролните си коли с електрически, докато градовете Джънджоу, Уси, Шенян и Пекин издадоха купони за потребление на автомобили.
През януари Tesla продаде 66 951 електромобила, произведени в Китай. Това е с 18% повече от декември и с 10% повече от година по-рано. Пазарният дял на компанията в китайския сектор на електрическите автомобили с батерии е нараснал до 12,5% през януари от 9% през декември, според изчисление на Reuters. Американската компания беше вторият най-продаван производител на електромобили в Китай миналия месец след местния лидер BYD Co Ltd, която достави 150 164 коли, съобщава CPCA. 6 пъти скок на печалбата на световния №1 при електробилите
Превозните средства, използващи нова енергия, представляват 1/4 от общо 1,3 милиона продажби на автомобили в Китай през месеца, показват данните на CPCA, което е рязък спад от 35% през ноември 2022 година.
ОЩЕ ПО ТЕМАТА:
Кои са най-продаваните нови автомобили в света през 2022 година?
Коментари