Китайските производители на автомобили са изнесли повече превозни средства на едро за Русия, отколкото за който и да било друг чуждестранен пазар през първите 5 месеца на годината, запълвайки липсите, оставени от западните концерни, оттеглили се от руския пазар след началото на войната в Украйна, предава Bloomberg.
Китай е изнесъл около 287 000 готови превозни средства за Русия от януари до май, почти 2 пъти повече спрямо обемите за Мексико, който се нарежда на второ място със 190 000 доставени от китайската индустрия автомобили, става ясно от данни на Китайската асоциация на производителите на автомобили.
За цялата 2022 г. Китай е изнесъл около 162 000 превозни средства за Русия.
Китайските автомобилни производители Chery Automobile, Zhejiang Geely Holding Group и Great Wall Motor са най-големите вносители на превозни средства за руския пазар, като представляват 1/3 от продажбите на нови коли в страната през първата половина, информират от Асоциация на европейския бизнес.
Сред най-популярните китайски модели изпъкват Tiggo 7 Pro на Chery, Coolray на Geely и серията Haval на Great Wall.
Украйна постави Geely и Great Wall в списъка на „спонсорите на войната“ с над две дузини компании, които продължават да правят бизнес в Русия.
Големи международни автомобилни производители като Toyota Motor Corp. и Volkswagen AG и компании от Apple Inc. до McDonald's Corp., се изтеглиха от Русия, след въвеждането на икономическите санкции срещу Москва заради войната. Някои дружества бяха изправени пред потребителски бойкот, тъй като им отне повече време, за да напуснат, включително Renault SA и японската група Fast Retailing Co., собственик на Uniqlo.
Много китайски марки имат дялове и партньорства със западни автомобилни производители. Например Geely и нейният основател Ли Шуфу контролират шведските компании Volvo Car AB и Polestar Automotive Holding UK Plc. Китайската марка електрически превозни средства Zeekr също си сътрудничи със стартъпа за автономно управление Waymo LLC, част от Alphabet, и вече навлиза в Европа и Близкия изток.
ОЩЕ ПО ТЕМАТА:
Китайските модели превзеха и таксиметровите компании в Русия
Бягство от санкциите: От къде руснаците купуват автомобили?
Руската автомобилна индустрия е в клинична смърт
Коментари