Продажбите на електрически автомобили постигнаха рекорден пазарен дял в Европейския съюз през 2022 година, докато регионът се стреми да се отърве от колите с изкопаеми горива. Задвижваните от батерии електрически автомобили вече представляват 12,1% от продажбите на нови автомобили, в сравнение с 9,1% през 2021 г. и 1,9% през 2019 г., според Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA).
ЕС се съгласи да забрани продажбите на нови бензинови и дизелови автомобили от 2035 година като част от усилията на 27-членния блок да изгради въглеродно неутрална икономика до 2050 година. ЕС спира продажбата на коли с двигатели с вътрешно горене
Продажбите на електрически превозни средства са нараснали с 28 процента миналата година, като са продадени над 1,1 милиона автомобила. 2022-a беше силна година и за хибридните автомобили, които постигнаха пазарен дял от 22,6 на сто.
Ръстовете се дължат най-вече на германския пазар, където продажбите се ускориха в края на годината, точно преди спада в бонусите за покупка на електромобил. Държавата ни дава 12 000 лева, ако си купим нов електромобил
Рекордните 4 от 5 нови коли (79%), продадени миналата година в Норвегия, са електрически. Това се случва в страна, която е голям производител на петрол и има за цел да прекрати продажбата на нови автомобили, задвижвани с изкопаеми горива до 2025 година, десетилетие преди забраната на ЕС да влезе в сила.
Италианският пазар беше единственият, който сложи спирачка на колите с електрически двигатели, като продажбите за изминалата година паднаха с 26,9%.
Традиционните автомобили с бензиново и дизелово гориво продължават да губят позиции, въпреки че все още представляват повече от половината от продажбите на автомобили в ЕС през 2022 г. с 52,8 процента. Дизелът, ударен от тежки глоби и свиване на предлагането в гамата на производителите, продължава да върви надолу, спадайки с почти 20% или 1,5 милиона продадени автомобила по-малко.
Нужни са повече зарядни станции
Европейските автомобилни производители инвестират 250 милиарда евро в своята електрификация, посочи Лука де Мео, президент на ACEA и изпълнителен директор на френския автомобилен производител Renault. "Автомобилната индустрия се развива бързо", изтъкна той. Volkswagen ще инвестира близо 90 млрд. евро в електромобили
Според него Европа се нуждае от повече обществени станции за зареждане, като от тях се инсталират до 2000 на седмица в ЕС, докато са необходими 14 000 седмично, за да се гарантира преходът на континента. "Въпреки многото съобщения и скорошния напредък, развитието на инфраструктурата изостава от усилията на индустрията", разкрива Де Мео. Германия се цели в 1 млн. зарядни станции за електромобили
ОЩЕ ПО ТЕМАТА:
4 млн. електромобила от над 300 модела ще има в Европа през 2025 г.
Настъпление на електромобилите в България
Продажбите на електромобили в Румъния удариха нов рекорд
Peugeot, Citroen, Fiat и Opel изпревариха Tesla по продадени електромобили
Испания инвестира милиарди в производството на електромобили
Шеф на автомобилен гигант: Отменете Евро 7, готови сме за електромобили
Коментари