Автомобилният гигант Stellantis обяви, че е принуден временно да затвори пет завода в Северна Америка поради недостиг на полупроводникови чипове. Фабриките на автомобилния производител в САЩ, Канада и Мексико ще бъдат затворени от следващата седмица до средата на април. Някои от тях може да не работят до 4 седмици, според местните синдикати.
Кои заводи затварят?
Става въпрос за заводите в Толука, Мексико, където се произвежда Jeep Compass; в Уиндзор, Онтарио, който сглобява миниванове Chrysler Pacifica; в Илинойс, произвеждащ Jeep Cherokee; в Мичиган, от който излиза пикапа Ram 1500 Classic и още един завод в Онтарио, който сглобява моделите Chrysler 300, Dodge Charger и Dodge Challenger.
"Stellantis продължава да работи в тясно сътрудничество с нашите доставчици, за да смекчи производственото въздействие пред което е изправена нашата индустрия, причинено от различните проблеми във веригата на доставки", съобщава CNBC, цитирайки автомобилния гигант. Stellantis е водещ автомобилен производител, който беше създаден чрез сливането на Fiat Chrysler Automobiles и Groupe PSA по-рано тази година. В портфолиото му влизат 16 марки автомобили.
-
Затварят автомобилни заводи в Германия?
Автомобилни заводи в Германия може да спрат работа още днес ...
виж още
Друг голям производител – Nissan ще спре производство в няколко свои свеверноамерикански фабрики поради същата причина. Заводите на компанията в Мисисипи и Тенеси, както и този в Мексико няма да работят поне 2 дни след 1 април. Нормалното производство се очаква да се възобнови на 6 април. Заводът на Dacia в Румъния временно спира производство
Китайската Nio, която е един от основните конкуренти на Tesla и доминира на пазара на електрически автомобили в Китай, също ще спре производството за 5 работни дни в завода в Хефей и ще намали прогнозата си за първото тримесечие с около 1000 превозни средства.
Дефицитът засяга цялата автомобилната индустрия
Това са поредните автомобилни компании, които са принудени да спрат временно производството, заради проблеми в световен план с недостига на полупроводникова техника. Гиганти като Ford Motor, Honda Motor, General Motors и Volkswagen бяха хванати неподготвени от недостига, който принуди много от тях да спрат производство, дори когато търсенето на автомобили нарасна по време на пандемията. Това ще им донесе загуби за милиарди долари.
Заради недостига на чипове Ford бе принуден да стопира дори сглобяването на най-оборотния си модел - F-150 в завода в Мичиган. Румънското звено на компанията също спря производство в завода в Крайова за 8 работни дни по същата причина.
Дефицитът на чипове струва на световната автомобилна индустрия 130 000 превозни средства в загубено производство, според изследователската фирма AutoForecast Solutions, като най-тежко са пострадали фабриките в Северна Америка със 74 000 загубени единици и Западна Европа с 35 000 загубени.
Коментари