Германският автомобилен гигант Volkswagen Group е постигнал най-слабите си продажби от над 10 години насам на фона на строгите ограничения в Китай срещу разпространението не COVID-19 и руската военна инвазия в Украйна, които доведоха до нарушаване на веригите на доставки, предаде Reuters. Гигантите BMW и Volkswagen затварят заводи заради войната
Германският концерн, в който влизат марки като Audi, Seat, Skoda, Porsche, Bentley и Lamborghini, обяви, че през миналата година е доставил 8,3 милиона превозни средства на клиенти. Това е спад със 7 на сто спрямо 2021 г., когато продажбите му също бяха рекордно ниски. Катастрофира ли автоиндустрията във високата инфлация?
В резултат на този спад Volkswagen за трета поредна година остава втори по големина автомобилен производител в света след Toyota Motor. Японската корпорация до ноември миналата година беше произвела над 9,5 милиона автомобили, отбелязва Reuters. Toyota измести Volkswagen от автомобилния връх
Продажбите на групата са нараснали с 14,3% през четвъртото тримесечие, но перспективите за 2023 г. остават замъглени от слабите икономики и недостиг по веригата за доставки, каза членът на разширения изпълнителен комитет по продажбите Хилдегард Вортман. Премиум марките Audi, Lamborghini и Bentley отбелязват по-малък спад на продажбите (с 4 на сто) през 2022 г. в сравнение с по-масовите модели Volkswagen и Skoda, с 9 на сто.
По-малък спад за конкурентите BMW и Mercedes-Benz
По-рано тази седмица производителите на луксозни автомобили BMW и Mercedes-Benz също отчетоха по-малък спад в продажбите от някои съперници на масовия пазар, със спадове съответно от 4,8% и 1%.
Продажбите на BMW и Mercedes-Benz също се повишиха през четвъртото тримесечие, тъй като веригите за доставки се подобриха и Китай смекчи своите политики за COVID-19, въпреки че някои компании предупредиха, че нарастващите случаи в страната сред персонала все още могат да спрат производството. Volkswagen затваря 3 завода в Китай заради Covid-19
Доставките на Volkswagen Group нараснаха с 12% през втората половина на годината, но цифрата за цялата година беше намалена заради спада с над 20% през първите 6 месеца.
Volkswagen остава лидер при електромобилите
Въпреки това, германският концерн запази позицията си на най-големия производител на електрически превозни средства с батерии в Европа и отбеляза ръст от 26% в продажбите на изцяло електрически автомобили в световен мащаб, подсилен от увеличение от почти 2/3 в Китай. Volkswagen няма да изгуби от прехода към електромобили
Групата се стреми през 2023 г. продажбите на изцяло електрически превозни средства да бъдат 11% от общите, което е стъпка към целта за 2030 г. половината от всички продажби да бъдат изцяло електрически. Volkswagen свива наполовина автомобилите на бензин и дизел
ОЩЕ ПО ТЕМАТА:
Коментари