Френският производител на автомобили Renault планира да съкрати около 15 000 работни места по целия свят, за да компенсира резкия спад в продажбите. Драстичните съкращения са част от план за преструктуриране, включващ свиване на дейността на някои заводи и потенциално затваряне на други. Крайната цел е намаляване на разходите с 2 млрд. евро за 3 години, съобщават от компанията, цитирани от Reuters.
Оптимизацията е нужна, тъй като Renault е силно потърпевш от спад на продажбите, съчетан с коронавирусната криза. Компанията ще се съсредоточи в производството на по-печеливши модели.
Мерките за преструктуриране ще струват на автопроизводителя 1,2 млрд. евро. "Този план е от съществено значение", заяви изпълнителният директор на френския автомобилен производител Клотилд Делбо в изявление. Компанията, която е 15% собственост на френската държава, отчете първата си загуба от 10 години миналия февруари.
-
Nissan закрива най-големия си завод в Европа
Японската компания Nissan Motor е решила да закрие завода си...
виж още
4600 от освободените работници ще бъдат в родината на марката – Франция. Голяма част от тях ще се извършат чрез доброволен план за напускане и схема за пенсиониране, посочва пред Reuters Франк Даут от синдиката CFDT.
"Те наблегнаха върху факта, че всичко ще бъде договорено", казва Даут и добавя, че синдикатите и държавните органи ще участват в преговорите за потенциални съкращения във Франция.
Сумарните съкращения ще засегнат малко под 10% от 180 000 служители на Renault в световен мащаб. Около 48 500 от работещите в автомобилната компания са в родната ѝ страна.
-
Ще оцелее ли Renault?
Френският финансов министър предупреди, че автомобилният гигант Renault може да изчезне, ако в скоро...
виж още
Някои заводи като този във Флинс, близо до Париж, където се произвежда електрическия модел Zoe, могат да престанат да сглобяват автомобили и да се концентрират върху дейностите по рециклиране. Ще се мисли за преструктуриране или затваряне на 6 обекта, включително фабриките за компоненти. Всяко закриване на предприятие във Франция може да предизвика сериозно обществено недоволство.
Френското правителство предупреди, че няма да отпусне подготвяния спасителен заем от 5 млрд. евро за Renault, докато ръководството и синдикатите не приключат преговорите за работниците и заводите във Франция.
Подобно на японския си партньор Nissan, Renault вече беше под напрежение, когато пандемията удари, като отчете първата си загуба от десетилетие през 2019 г. Френската компания се опитва да се справи със спадащите приходи, съчетани с промените в цялата автомобилна индустрия като нарастващите инвестиции в електромобили.
Renault смята да свие разходите, като ограничи броя на подизпълнителите в области като инженерство, намали броя на използваните компоненти, замрази плановете за разширяване в Румъния и Мароко и да свие производството на скоростни кутии (заради прехода към електромобили, б.р.) по целия свят.
Компанията планира да намали своя глобален производствен капацитет до 3,3 млн. автомобила през 2024 г. от 4 млн. в момента, като се съсредоточи върху области като малки микробуси или електрически автомобили.
Коментари