Toyota Camry – най-продаваният автомобил в САЩ, вече ще има само хибридна версия.
Camry има хибридна версия и в момента, но обновеният модел от 2025 ще се предлага само като хибрид, комбинирайки бензинов двигател с електромотори.
Той ще се присъедини към редица други модели на Toyota, като минивана Sienna, SUV моделите Venza и Sequoia и други, които се предлагат само като хибриди. И, разбира се, още се предлага и емблематичният Prius, пише CNN.
Решението да се премине само на хибриден модел на Camry показва колко възприета е вече технологията. Преди тя беше новост, предлагаше се само в няколко модела и към нея имаше интерес само в периоди на покачване на цените на бензина, но днес тя е много по-масова. Толкова масова, че Toyota, компания, която не е известна с това, че поема големи рискове, смята, че потребителите са готови само за хибридна версия на този масов модел.
„Инсталираме електрически двигатели и батерии в автомобили от първия Prius през 2000 г., така че това е сфера, която познаваме и обичаме“, казва пред CNN Майк Трип, вицепрезидент на Toyota, отговарящ за маркетинга.
Toyota Camry
Снимка: iStock
Toyota е казвала, че смята да предложи хибридна версия на всяко превозно средство в своята гама. Има само три модела на Toyota – спортните автомобили GR86 и Supra и SUV модела 4Runner, без хибридна версия или за които още не е обявена такава.
Превръщането на Camry само в хибриден модел е голяма стъпка. През последните 22 години това е най-продаваният модел в САЩ, който не е пикап или SUV. Заедно с Prius, това вероятно е моделът, който най-много се свързва с марката Toyota.
Той се предлага в хибридна версия от 2007 г., но започвайки с обновения модел от 2025, това вече няма да е само опция.
Хибридите са много по-лесни за разбиране от електромобилите от страна на потребителя, защото не изискват промяна в навиците на собственика, казва Тайсън Джомини, анализатор на автомобилната индустрия в J.D. Power.
„Създаването на такъв популярен хибриден модел може да е радикална стъпка за други автомобилни производители, но е в съответствие с дългата история на Toyota. Това се очаква от Toyota. Не мисля, че е наистина нетрадиционно“, казва Тайсън Джомини, индустриален анализатор в J.D. Power.
Toyota Prius
Снимка: iStock
Това е един от първите хибридни автомобили, продавани в САЩ, и след редизайн няколко години по-късно стана първият популярен хибрид. Скоро след това Toyota започна да внедрява технологията и към други модели.
В двете десетилетия след излизането на Prius, хибридите на Toyota се доказаха като много популярни. Въпреки че цените на автомобилите като цяло спаднаха през последните месеци, клиентите още плащат до 2,5% над цената на производителя за хибридите на Toyota, сочат последните данни от Edmunds.co
Това е вярно, въпреки че клиентите плащат сериозно намалени цени за изцяло електрически автмобили, въпреки че получават сериозни данъчни кредити, които не са налични за повечето хибриди.
„Не че пазарът на електромобили не продължава да расте. Сега те достигат около 9% от всички продажби на нови автомобили. Автомобилните дилъри обаче трябва да направят отстъпка, тъй като има прекалено много електромобили в подобен ценови диапазон от около 50 000 до 60 000 долара“, казва Тайсън Джомини, анализатор на автомобилната индустрия в J.D. Power.
Toyota Camry
Снимка: iStock
„Освен това хибридите са много по-лесни за разбиране от електромобилите от потребителя, защото не изискват промяна в навиците на собственика“, посочва Джомини.
Междувременно хибридите също са много по-лесни за разбиране от клиентите, тъй като превозните средства не изискват промяна в обичайните навици на собственика, каза Джомини. Те не се нуждаят от зареждане, просто се пълнят с бензин, от който използват по-малко.
Toyota е доста по-предпазлива от други автомобилни производители, когато става въпрос за изцяло електрически автомобили. Компанията предлага само два модела в САЩ – BZ4X и Lexus RZ 450e, като и двата са SUV. Ръководителите на Toyota отдавна изразяват скептицизъм по отношение на готовността на потребителите да приемат напълно електрически автомобили. Те също са казвали, че хибридите са по-ефективен начин за използване на скъпи батерии по отношение на намаляването въглеродните емисии от автомобилите. Наскоро компанията обяви, че ще разширяват дейността си при електромобилите по-агресивно, докато същевременно увеличават броя на предлаганите хибридни модели.
Новият Camry, подобно на повечето други хибриди на Toyota, няма да бъде plug-in. Четирицилиндровият двигател ще зарежда батериите, които ще задвижват два електромотора. Тази система ще генерира до 225 конски сили мощност при моделите с предно предаване и 232 конски сили при тези със задвижване на четирите колела. Както и при другите хибриди, батериите ще се зареждат и когато се използват спирачките на автомобила.
Източник: CNN
ОЩЕ ПО ТЕМАТА:
Кой автомобилен производител е световен лидер по продажби през първото полугодие?
Нов удар по Русия: Япония спира търговията на коли втора употреба
Големи автомобилни компании напускат Русия без опция за обратно купуване на активите
Toyota и Honda с най-високите увеличения на заплатите от десетилетия
Коментари