Германските производители на автомобили Daimler и BMW планират в бъдеще да ограничат предлагането на своите автомобили и да разчитат на премиум сектора, за да запазят високите цени на същото ниво, което отбелязаха по време на пандемията, съобщава вестник Financial Times, цитиран от БГНЕС. Mercedes се готви да съкрати 30 000 работници
В статията се посочва, че недостигът на чипове, с който автомобилните производители по света се сблъскаха по време на пандемията, доведе до намаляване на предлагането на нови автомобили и увеличаване на цената им. По време на пандемията Daimler и BMW се увериха, че клиентите са готови да платят доста повече за техните продукти.
„Умишлено няма да задоволим търсенето“, каза Харалд Вилхелм, директор по финансовите въпроси на Daimler, пред изданието. Той добави, че в същото време концернът "ще направи преход към по-луксозен сегмент". BMW съкращава 6000 души, за да намали загубите от кризата
-
Дефицит на електроника срива производството на автомобили
Кризата на пазара на полупроводници може да доведе до намаля...
виж още
BMW също реши да възприеме същата концепция. Никола Питър, главен финансов директор на баварския концерн, призна, че компанията "е отбелязала значително подобрение в ценообразуването си през последните 24 месеца". Следователно концернът "възнамерява да запази подхода си при осигуряване на доставките", каза той.
Коментари