Производителят на луксозни автомобили Lamborghini изпраща изминалата 2020 г. като една от най-печелившите си години, въпреки двумесечното спиране на италианската си фабрика по време на пандемията. Пандемичната 2020 г. се превърна във втората най-добра година за компанията по оборот и продажби с рекорден оперативен марж и най-голямата печалба.
Макар че продажбите бяха малко по-ниски от предходната година, Lamborghini продаде по-скъпи, персонализирани супер автомобили, което увеличи печалбите. "Бяхме изненадани", призна главният изпълнителен директор Стефан Уинкълман.
Клиентите от Китай подхраниха нарасналото търсене на луксозни возила, а тази година страната е на път да изпревари Германия като втория по големина пазар на луксозни коли. Китайските купувачи на автомобили развиха апетит за ултра луксозни джипове от марки като Rolls-Royce, Bentley и Lamborghini.
Новият луксозен джип (SUV) на Lamborghini – Urus постигна изключително голям успех, формирайки 59% от продажбите на компанията по целия свят през миналата година. "Urus ни дава спокойствие по отношение на възвръщаемостта на инвестициите, а също и печалбите, а печалбите ни дават увереността да реинвестираме в бъдещето", обясни Уинкълман.
Производителят на автомобили, който е собственост на германския концерн Volkswagen, е продал 7430 автомобила по целия свят през 2020 г. Новата жертва на пандемията: Луксозните стоки
Lamborghini отбеляза най-големи приходи от своите изключително печеливши модели от "ограничена специална серия". "Вече имаме поръчки на клиенти за първите 9 месеца през 2021 г. Така че ние гледаме на 2021 г. с доста голям оптимизъм", каза Уинкълман.
"Това е малко като при фондовите пазари: настроението на купувачите е приповдигнато. Те нямат търпение да излязат отново навън и да се насладят на живота", заяви той пред BBC.
Коментари