Трудно се движи бизнесът на автокъщите край Дупница. В бранша се оплакват от несигурността и непредвидимостта какво ще се случи в утрешния ден. От миналата година досега цените, на които търговците купуват колите и на които после ги продават, са скочили с около 40%.
Ако преди година една кола е струвала 5000 лева, в момента цената ѝ е между 7000 и 7500 лева. Драстично са скочили и разходите на търговците за гориво, което допълнително оскъпява стоката им, пише вестник "Телеграф". Глад за коли втора употреба, те са все по-скъпи
"Тежко е положението. Спасяват ни българите и донякъде гърците. Преди време имаше интерес от украинци и северномакедонци, но сега вече ги няма на пазара. Нашенци търсят предимно малки и икономични коли, които се движат на бензин или газ. Другият хит в търсенето са малки бусове и така наречените баничарки, защото хората се захващат с някакъв дребен бизнес, за да оцелеят в трудните времена. Цената им е между 9000 и 11 000 лева", коментира за вестника един от собствениците на автокъща край Дупница. Колите втора употреба поскъпват сериозно
-
Цените на колите втора употреба скочиха с до 50% за една година
Цените на колите втора употреба скочиха между 30 и 50% за из...
виж още
Украинците, които преди изкупували старите возила, се оттеглили от пазара. Причината е, че от 1 юли е въведено мито в Украйна за внос на автомобили. Нова вълна стари дизели идва в България
Вносът от Италия секна
Друг сериозен проблем е, че почти не се внасят качествени коли от Италия, която е основният пазар за нашите автотърговци. Италианците си карат старите коли, не купуват нови заради високите цени, а това означава, че няма автомобили за продажба.
В Южна Италия може да се намери стара кола за 1200-1500 евро, но тя не става за каране. "Ние държим на името си и на качеството, не можем да продаваме на клиентите си боклуци на четири колела", твърдят от бранша. България е автоморгата на Европа, сами го допуснахме
Автокъщите край Дупница са пълни само на 60%, а преди време се чудели къде да паркират новопристигналите коли. Ако през годините на седмица в града са влизали 30 камиона с автомобили от чужбина, то сега автовозите са не повече от 5 на седмица. А това е 6 пъти по-малко стока. В кой български град има най-много коли?
ОЩЕ ПО ТЕМАТА:
Задава се поскъпване на колите втора употреба
Коментари