България е една от малкото държави, в които няма така наречените "скрапинг" програми - те дават допълнителни стимули за покупка на електрически автомобил и по-важното е, че все още няма програми за изграждане на инфраструктура за изграждане на зарядни станции. Това обясни Любомир Станиславов - изп. директор на "Аутомотив Клъстер България" пред БНТ.
"В края на следващата година ще бъде въведен така нареченият стандарт Евро-7. В момента валидният стандарт е "Евро-6". При "Евро-7" има драстично намаление на газовете, които колите могат да излъчват в атмосферата. Практически чрез този стандарт ЕС ще се приравни към калифорнийския стандарт, който е най тежкия в момента в света", коментира още той.
Все пак, от фотоволтаичната асоциация успокоиха собствениците на електрически коли и онези, които тепърва планират да си купят такива, че няма регулаторни пречки пред изграждането на зарядни станции.
"Европейската регулация задължава до 2 години да се изпълнят определени критерии за брой на зарядни станции, така че очаквам много скоро и това удобство за всички шофьори на електромобили да се изпълни в страната", обясни Миглена Русинова - председател на Българската фотоволтаична асоциация.
Няма никакви административни пречки за монтиране на зарядни станции в домашни условия, гаражи или навеси, необходимото условие е да има трифазен ток.
"Когато обаче става дума за търговско използване на зарядни станции, тогава, разбира се, се изискват съответните разрешителни от мрежовото дружество, което оперира в съответния град или територия", обясни Миглена Русинова.
Две големи държави блокират забраната за бензинови и и дизелови автомобили в ЕС
Гласуването на забраната за автомобили с бензинови и дизелови двигатели след 2035 г. от Съвета на ЕС неочаквано беше блокирано от Германия и Италия тези дни. От Брюксел засега не посочват конкретна дата кога отново ще се проведе то.
Коментари