Европейската комисия наложи огромни глоби на германските автомобили гиганти Volkswagen и BMW заради са нарушаване на европейските антитръстови правила. Двете компании, които са били в картелно споразумение заедно с производителя на Mercedes – Daimler, са укрили технология за пречистване на емисиите от двигателите на дизелови леки коли и така са ограничили конкуренцията. Заради това нарушение Volkswagen и BMW ще трябва да платят санкция от общо 875 млн. евро.
Daimler се отърва от глоба от около 727 млн. евро, тъй като разкрива съществуването на незаконното споразумение пред Комисията. Глобата за Volkswagen е малко над 502 млн. евро, а за BMW – близо 373 млн. евро. Трите компании признават участието си в картела и се съгласяват да платят наложените глоби, за да уредят случая. Volkswagen получава 351 млн. долара от директорите, виновни за Дизелгейт
Германските автомобилни гиганти разполагат с технология за намаляване на вредните емисии дори в по-голяма степен, отколкото изискват европейските правила. Но те умишлено не са се конкурирали помежду си и не са използвали пълния потенциал на тази технология, което нарушава закона. Напротив – над 5 години (между 2009 г. и 2014 г.) те са имали редовни срещи, на които са обсъждали как се развива технологията и какви ограничения да ѝ поставят. Така те са ограничили конкуренцията по отношение на характеристиките на продукта, свързани с клиентите, твърдят от ЕК.
-
Volkswagen обяви кога спира да произвежда коли на бензин и дизел
Автомобилният концерн Volkswagen обяви, че планира да спре п...
виж още
"Не толерираме, когато компаниите заговорничат. Това е незаконно съгласно антитръстовите правила на ЕС. Конкуренцията и иновациите в управлението на замърсяването с автомобили са от съществено значение за постигането на амбициозните ни цели по Зелената сделка. И това решение показва, че няма да се поколебаем да предприемем действия срещу всички форми на картелно поведение, излагащи на риск тази цел.", заяви еврокомисарят по конкуренцията и вицепрезидент на ЕК Маргрете Вестагер.
Volkswagen обмислят да оспорват глобата по съдебен път, тъй като разговорите за ограничаване на иновацията са се водели само на техническо ниво и за първи път техническо сътрудничество е разглеждано като нарушение на антитръстовото законодателство.
Комисията обяви, че ще издаде препоръки до производителите на автомобили как да си сътрудничат, без да нарушават антитръстовите правила на ЕС.
Коментари