BMW Group стартира тестове на автомобили, задвижвани чрез водородна горивна клетка. Германският гигант иска да провери технологията „в ежедневните условия на европейските пътища”, предава CNBC. BMW посочва, че прототипи на BMW i Hydrogen Next ще бъдат тествани за редица неща, включително надеждност, безопасност и ефективност.
Компанията описва технологията на водородните горивни клетки като нещо, което има „потенциал в дългосрочен план да бъде допълнение към двигатели с вътрешно горене, хибридни системи и електрически превозни средства с батерии”.
Според BMW, тази технология може да се превърне в привлекателна алтернатива на електрическите коли на батерии, „особено за клиенти, които нямат собствен достъп до инфраструктура за зареждане с електричество или често пътуват на дълги разстояния”.
-
Lamborghini пуска напълно електрическа кола до 2030 година
Италианският производител на суперколи Lamborghini обяви, че...
виж още
BMW се надява, че тестовете ще отворят поле за производството на модел в ограничена серия през 2022 година. Отделните клетки са осигурени от Toyota, като BMW е доразработила пълната задвижваща система. Водородният резервоар на BMW i Hydrogen Next се пълни за 3-4 минути, осигурявайки на водачите „обхват от няколкостотин километра във всички атмосферни условия”, посочват от компанията.
Описван от Международната агенция по енергетика като „гъвкав енергиен носител”, водородът има редица приложения и може да бъде приложен в сектори, като индустрията и транспорта.
BMW е един от няколкото автомобилни производители, които проучват потенциала на водорода, като компанията не за първи път поглежда към идеята.
-
Какво ще стане с батериите на старите електрически коли?
„Скоростта, с която развиваме индустрията, е абсолютно страшна”, казва Пол Андерсън от Б...
виж още
През ноември 2006 година компанията обяви старта на производството на BMW Hydrogen 7, посочвайки, че това ще бъде първата луксозна кола, задвижвана чрез водород. Моделът разчита на двигател с вътрешно горене, като има възможността да се движи на бензин или течен водород, посочиха от BMW.
През тази седмица, Jaguar Land Rover обявиха, че работят по прототип на електрическо превозно средство, задвижвано с водородни горивни клетки. Тестовете на концепцията ще стартират по-късно през тази година.
Другите производители, които навлизат на този пазар са Toyota и Honda, както и по-малки компании като Riversimple, които също работят по коли на водород.
През тази седмица Volvo Cars обявиха, че в партньорство със SSAB, шведски производител на стомана, ще проучва разработката на стомана за автомобилната индустрия, която не разчита на изкопаеми горива. Шведската компания за стомана работи по програма за производство на база чисто електричество и водород.
Коментари