Бензиновите коли отново стават все по-популярни сред шофьорите в Германия. Това сочи тазгодишното автомобилно проучване на търговската банка Targobank. 30% от анкетираните биха дали предимство на бензиновия двигател при следваща покупка на нов автомобил. През 2022 г. делът на хората, предпочели бензина, е бил едва 22%. Също така 65% от германците (+5%) отхвърлят забраната на двигателите с вътрешно горене в ЕС от 2035 г.
„Решения като забраната за двигатели с вътрешно горене са не само проблем за търговците на дребно, но и за шофьорите. В настоящото проучване ренесансът на бензиновия двигател беше един от най-изненадващите резултати. Възможно е настоящите дискусии за края на двигателите с вътрешно горене, електронните горива и ограниченото наличие на станции за зареждане на електрическите автомобили да са благоприятствали това развитие”, заяви Маркус Херинг, ръководител на Targobank Autobank.
При покупката на фирмени автомобили сред бизнес клиентите тази тенденция не се забелязва. „Пропорцията на финансирането на електрически автомобили е постоянна“, подчертава Херинг. Targobank Autobank цели да подпомогне прехода към устойчива мобилност и следователно предлага индивидуално финансиране за всеки тип шофиране и алтернативни решения за мобилност като абонаменти за автомобили.
Друг любопитен резултат от проучването е, че интересът към алтернативните задвижващи системи е намалял сериозно спрямо 2022 г. Малко под 36% от анкетираните смятат да сменят вида на задвижване, когато купуват кола, или спад от 7%. Хибридните автомобили са по-малко търсени, като техният дял намалява с 4% - до 18%.
Популярността на изцяло електрическите автомобили (16%) и дизеловите автомобили (10%) също бележи лек спад. 1 на всеки 5 участници в допитването пък още не е решил какъв ще е двигателят, ако тръгне да си купува нова кола. Екологичният имидж на електрическите автомобили се руши, като според проучването той се влошава непрекъснато от 2016 г.
Само 39% от анкетираните смятат електрическите коли за по-екологични от двигателите с вътрешно горене (-5%). В сравнение с последното поколение двигатели с вътрешно горене, 66% (+5%) смятат, че колите на ток не са по-екологичната алтернатива. 57% от анкетираните се оплакват от екологичните щети на батериите, а 49% (+2%) от техния ограничен експлоатационен живот.
63% изтъкват като недостатък недостатъчно развитата мрежа от зарядни станции, а 66% (+2%) са недоволни от малкия пробег на електрическите коли. За 64% (+4%) цената на автомобилите на ток е прекалено висока.
За много от анкетираните хибридните превозни средства предлагат добър компромис между ниско въздействие върху околната среда и пробег. Въпреки това броят на поддръжниците и тук намалява. Само 57% (-2%) смятат това задвижване за добра алтернатива.
Премахването или намаляването на държавните субсидии за хибриди и електрически автомобили оказва влияние върху купуването им за 10% от анкетираните. Затова те са предпочели класическото задвижване или отлагат покупката на нов автомобил.
Високите цени на горивата са довели до промяна в стила на шофиране за 63% от анкетираните германци. Останалата 1/3 от водачите заявяват, че не искат или не могат да променят стила си на шофиране.
Електронните горива, които ще продължат да се използват и след 2035 г., са много по-известни, отколкото през 2022 г. 78% са запознати с термина (+23%).
По отношение на дългогодишната тема в Германия за въвеждане на ограничение на скоростта по магистралите, броят на поддръжниците, както през 2022 г., е 63%. 35% отхвърлят тази идея. За развитието на трафика в градските райони 77% смятат за неприемливо централните части на градовете да са без автомобили или общото ограничение на скоростта да е 30 км/ч. Вместо това предпочитат индивидуални решения спрямо местните условия.
79% от анкетираните са за въвеждане на безплатен градски транспорт. 31% пък виждат абонаментите за автомобили като възможна алтернатива на купуването на собствен автомобил.
ОЩЕ ПО ТЕМАТА:
Германия готви реформа за данъка върху МПС
Германско-френска война за двигателите с вътрешно горене
Зелената сделка под въпрос? Две страни от ЕС се обявиха против
Коментари