Ваканцията измести плащането на сметки от топ 10 на причините за теглене на кредит


Ваканцията измести плащането на сметки от топ 10 на причините за теглене на кредит
Снимка: БНП Париба

3462

Стандартът на живот на българина постепенно се повишава, а с това се променя и финансовият му фокус. Доказателство е любопитна тенденция в потребителското кредитиране - оказва се, че все повече българи теглят заем, за да спонсорират почивката си.

В новото издание на обзора "Потребителският кредит на българина“ на БНП Париба Лични Финанси, България финансирането на ваканции измества плащането на сметки в топ 10 на причините за теглене на заем. Броят на молбите за кредити за ваканции отбеляза ръст от близо 300% в сравнение с периода ноември 2016 г.-април 2017 г. и към момента тези кредити са на 7-о място.

Според експертите тази тенденция е индикатор, че жизненият стандарт на българите се повишава и постепенно се доближава до европейските държави.

Българите все още кандидатстват най-често за онлайн кредити за ремонт на дома, обединяване на задълженията и покупка на употребяван автомобил. Тези проекти формират близо 80% от запитванията, получени от банката в периода май-октомври 2017 г. Сред целите в топ 10 попадат и пари в брой, покупка на обзавеждане, лечение, ремонт на дома, семейни тържества и образование. БНП Париба Лични Финанси, България отпуска до 70 000 лева за такива проекти, а периодът на изплащане е до 96 месеца.

Важна тенденция е, че в периода май-октомври 2017 г. средната сума на молбите за трите топ проекта нарасна с 9%. Например средната сума на молбите за ремонт на дома се увеличи с 8% от 5 168 лв. в периода ноември 2016 г.-април 2017 г. до 5 567 лв. през последните 6 месеца. При кредитите за обединяване на задължения се наблюдава ръст от 10%. В периода май-октомври 2017 г. те достигнаха 7 121 лв. докато през ноември 2016 г.-април 2017 г. хората кандидатстваха средно за 6 480 лв. Същата тенденция се наблюдава и при потребителските кредити за покупка на употребяван автомобил. През последните шест месеца средният размер на молбите достигна 6 071 лв. Това е ръст от 9% в сравнение с периода ноември 2016 г.-април 2017 г. , когато средната сума беше 5 567 лв.

Увеличи се и средният размер на молбите за покупка на обзавеждане. В периода май-октомври 2017 г. той достигна 3 737 лв., докато през ноември 2016 г.-април 2017 г. беше 3 504 лв.

„Увеличаващият се размер на молбите за финансиране на големи проекти, които подкрепят повишаването на жизнения стандарт на хората е положителна новина не само за сектора на потребителското кредитиране, но и за българската икономика като цяло. През последните 16 години компанията ни помогна на повече от 1,5 милиона души да реализират своите планове, отпускайки над 3,5 милиарда лева и така ние сме един от двигателите на ръста на потреблението“, заяви Бруно Льору, изпълнителен директор на БНП Париба Лични Финанси, България.

Мъжете купуват коли, а жените финансират образование

Данните от обзора сочат, че мъжете и жените са почти еднакво активни при кандидатстването за потребителски кредит – 51,4% срещу 48,6%. Господата най-често кандидатстват за кредити за покупка на употребяван автомобил (69% от молбите за финансиране на коли). Близо 64% от молбите за кредит с декларирана цел образование, са подадени от дами. Над 63% от посочилите като причина за кандидатстването медицинско лечение също са жени. Наблюдава се относително равенство между мъжете и жените при кандидатстването за финансиране на покупка на обзавеждане, обединяване на за задължения и пари в брой.

След 50 годишна възраст жените кандидатстват по-често за потребителски кредити

Във възрастта 20-39 мъжете кандидатстват по-често за потребителски кредити. Те са подали близо 57% от молбите. Във възрастта 40-49 се наблюдава се относително равенство между кандидатстващите мъже и жени. След възрастта от 50 години, близо 57% от молбите за потребителски кредити се подават от дами.

Новият дизайн и изживяване на „виртуалния магазин за кредити“ ще доведе до двуцифрен ръст на онлайн кредитирането

БНП Париба Лични Финанси, България пусна новия дизайн на своя „виртуален магазин за кредити“, който носи изцяло ново клиентско изживяване. Иновативната концепция беше оценена високо от клиентите, доказателство за което е ръстът от 15% на молбите подадени онлайн през първите три месеца след старта й. Експертите на компанията прогнозират, че новият сайт ще доведе до двуцифрен ръст на онлайн канала за кандидатстване. Към момента неговият дял е около 33%.

Дигиталното клиентско изживяване ще е двигател на онлайн кредитирането

Според анализа на компанията, с развитието на технологиите, използването на интернет като канал за кандидатстване ще продължи да расте. Най-важният фактор ще бъде клиентското изживяване в дигитална среда. Хората търсят удобен и сигурен процес на кандидатстване и бърз отговор на молбите и въпросите си. За да отговори на тези изисквания, изживяването на новия сайт е по-бързо, по-удобно, изключително интуитивно и ориентирано към мобилни устройства. Освен това компанията интегрира чат бот във Facebook Messenger на страницата си в социалната мрежа, за да улесни комуникацията по време на и след продажбата на кредит.

Обновеният „виртуален магазин за кредити“ на БНП Париба Лични Финанси, България е с 40% по-бърз

Обновеният корпоративен уеб сайт предлага изцяло онлайн процес на кандидатстване за кредит. Той се намира на познатия адрес www.bnpparibas-pf.bg и е разработен според последните стандарти за уеб дизайн. Иновативният му дизайн и технология от последно поколение осигуряват множество удобства на клиентите. Например, процедурата за кандидатстване е по-бърза, тъй като времето за зареждане на сайта е с 40% по-кратко в сравнение с предишната версия.

Уеб сайтът е изключително интуитивен с големи икони и удобно онлайн потребителско пътешествие, което позволява на клиентите лесно да открият търсената информация. Специален фокус е отделен на клиентското обслужване и секцията за обратна връзка.

Удобен кредитен калкулатор-симулатор

Едно от най-удобните приложения е обновеният интерактивен кредитен калкулатор симулатор. С този инструмент хората могат много лесно сами да конфигурират най-удобния и съобразен с нуждите и проектите им потребителски кредит. Те могат да изберат размера на вноската и периода на изплащане според личния си бюджет. Много полезен инструмент е възможността да се сравняват различни кредитни планове.

Калкулаторът показва информация за всички разходи и такси и годишния процент на разходите. Така клиентът е информиран за всички детайли и точно колко ще трябва да плати в края на периода. Това е част от ангажимента на компанията да е отговорен кредитор и прозрачен и заслужаващ доверие партньор.

Мобилните решения ще са жизнено важни

Според данните на компанията, над 70% от посещенията на „виртуалния магазин за кредити“ са през мобилни устройства, а мобилните потребители остават средно 1,45 минути на сайта. Това води до ръст на броя на молбите за кредит, подадени през мобилни устройства и към момента те са около 50%. Експертите на БНП Париба Лични Фианнси, България прогнозират, че тази тенденция ще се запази. Ето защо обновеният уеб сайт е разработен, следвайки философията „първо мобилните“. Това означава, че той е с адаптивен дизайн и осигурява едно и също първокласно изживяване на смартфон, лаптоп или таблет.

Бърз отговор от чат бот

За да подобри още повече дигиталното клиентско изживяване, БНП Париба Лични Финанси, България разработи и пусна Facebook чат бот, който улеснява комуникацията между компанията и нейните клиенти. Ботът подпомага хората при кандидатстването за потребителски кредит и при обслужването и съдействието при работата с компанията. Така той пести от тяхното време и осигурява бърза обратна връзка при най-често задаваните въпроси.

Още от Финанси и застраховане


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg

Още по темата


Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.87844
  • GBP
    1
    2.35062
  • JPY
    100
    1.21601
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички