Колко струва нещастието на работното място? Оказва се отговорът е в трилиони долари.
Служителите сега са по-нещастни, отколкото бяха в разгара на пандемията. Това показва ново проучване на BambooHR, установило, че удовлетворението от работата е претърпяло постоянен спад от 2020 г., като освен това е отбелязало и рязък спад тази година.
Софтуерната платформа за човешки ресурси анализира данни от близо 60 000 служители в над 1600 компании по цял свят между януари 2020 г. и юни 2023 г.
„Служителите не изпитват върхове или спадове – вместо това изразяват чувство на примирение или дори апатия. Повечето просто приемат, че моралът се влошава“, посочва докладът.
Въпреки че е факт, че все повече компании са признават важността на баланса между професионалния и личния живот след пандемията и са въвели политики – удължен отпуск, възможност за дистанционна работа – за да помогнат на работниците да го постигнат, не е важно само кога или къде работят и това причинява скръб на служителите.
Защо толкова много хора са нещастни на работното място?
Снимка: iStock
Според изследванията най-голямата причина за неудовлетвореност от работата е несправедливото отношение на работното място – непоследователно възнаграждение, липса на подкрепа от колеги и ръководство или прекомерно натоварване.
„Най-често срещаното оплакване, което чувам, е загубата на контрол. Пандемията ни показа, на много лично ниво, колко малко контрол имаме върху живота и кариерата си... трудно е да се примирим с такъв вид осъзнаване“, споделя Срикумар Рао, автор на „Щастие на работа“, пред CNBC Make It.
„Инфлацията, масовите съкращения и несигурността относно политиките за връщане в офиса притесняват служителите и създават „дълбоко чувство на безпокойство“ на работните места“, отбелязва Джен Лим, главен изпълнителен директор на организационната консултантска компания Delivering Happiness.
В началото на 2023 г. приблизително 3/4 от възрастните са заявили, че се притесняват за икономиката, докато почти половината бяха загрижени за нарушения баланс между професионалния и личния живот, според проучване на Harris Poll/Fast Company, направено сред над 1000 възрастни. Близо 40% от новоназначените мениджъри се провалят
Снимка: iStock
„Друг фактор, водещ до нещастието на служителите, е липсата на смисъл, който хората чувстват в това, което правят“, посочва Емили Лиу, треньор по кариерно щастие и бивш специалист по подбор на персонал.
„Има истинска промяна в начина, по който хората гледат на кариерата си благодарение на пандемията и „голямото напускане“ (бел. ред. – икономическа тенденция, при която служителите масово напускат работата си доброволно след пандемията COVID-19), Не чувам толкова много хора да казват „Искам да правя повече пари“ или „Искам да се изкача по-виоско по корпоративната стълбица“. Сега това е „Искам да се чувствам по-свързан с работата си“ и „Искам да се вълнувам от това, което правя.“, обяснява Лиу. 30% от служителите в еврозоната искат да работят повече от вкъщи
Според ново проучване на Gallup показва, че служителите от разстояние се чувстват все по-откъснати от мисията и целта на работното място. От своя страна, липсата на споделена мисия и цел може да навреди на щастието и представянето на служителите.
Според психолога от Wharton Адам Грант, служителите, които разбират, че тяхната работа има значимо, положително въздействие върху другите, не само са по-щастливи от останалите, но са и по-продуктивни. Освен това според друго проучване повишенията са по-чести при хората, които намират работата си за значима.
Да направиш служителите щастливи се отплаща
Снимка: iStock
Фокусирането върху ангажираността и удовлетворението на служителите е важно не само за менталното здраве на работното място, но може да окаже и пряко влияние на резултатите във всяка една компания.
Gallup установи, че компаниите с ангажирани служители имат по-високи печалби и много по-малко отсъствия от тези с недоволни работници, заедно с други предимства.
По данни на Gallup оттеглянето на служителите струва на света 8,8 трлн. долара загуба на производителност, или 9% от световния БВП.
Но новините не са лоши за ръководителите. „Не е нужно много, за да мотивираш един нещастен служител. Всичко е свързано със създаването на пълноценна среда, към която служителят да чувства, че принадлежи. Не е нужно да решавате проблемите на всички за ден – дори и веднъж седмично да се стремите да проведете един смислен разговор с хората, които управлявате, може да има огромно значение“, посочва Лим. Ново проучване: Компаниите, залагащи на любезни служители, постигат по-висок растеж
ОЩЕ ПО ТЕМАТА:
Защо дистанционната работа е по-полезна за околната среда от тази в офиса?
Сериозен процент от офис бюрата по света остават празни през цялата седмица
Едва 7% от младите хора у нас работят, докато учат
Дистанционната работа ще изтрие стотици милиарди долари от стойността на офисите
Коментари