Законът за обезлесяването на ЕС обезпокои топ производители на кафе и бонбони


Законът за обезлесяването на ЕС обезпокои топ производители на кафе и бонбони
Снимка: iStock

2447

Производители на шоколадови изделия и кафе, сред които италианската Lavazza и Mondelez са обезпокоени от „практическото приложение“ на новия закон на ЕС, който цели да спре обезлесяването, предаде Reuters.

Този отпор идва на фона на доброволните, публични ангажименти на самите компании и индустрията за кафе и какао в по-широк план да изчистят мрежите за доставки с помощта на одити, направени от трети страни като Fairtrade.

Очаква се одобреният през декември закон да влезе в сила в края на 2024 г. Вносители на кафе, какао, говеждо месо, соя, каучук и палмово масло трябва да докажат, че веригите им за доставки не спомагат за унищожението на горите, климатичните промени или ще бъдат глобени с 4% от оборота си в ЕС.

Няколко големи инвеститори заявиха пред Reuters миналия месец, че опасенията им по повод новия закон, могат да ги накарат да изоставят производителите на потребителски стоки с „рискови“ вериги за доставки.

„Ще бъде много трудно да се приложи практически този закон, тъй като веригата за доставки на кафе е много сложна и трудно проследима. Разговаряме с европейските власти чрез асоциацията ни, за да се опитаме да намерим начин“, заяви председателят на Lavazza Group Джузепе Лаваца.

Правилата на ЕС трудно могат да бъдат приложени без повече насоки, смята ръководителят на Lavazza предвид големия брой посредници във веригите за кафе. „Тези присъщи характеристики на веригите за доставка на кафе правят проследимостта на пратките огромно предизвикателство за сектора, тъй като може да няма налична информация за геолокацията и координатите на малките плантации“, обясни Джузепе Лаваца.

„Не мисля, че е невъзможно. Със сигурност ще е предизвикателство за тях, тъй като производителите в сектора на кафето често са твърде малки“, заяви Кристоф Хансен, водил преговорите за закона за ЕП.

"Ние обаче включихме в текста на закона задължението на ЕК да подпомогне основно малките плантации, за да могат те да изпълнят изискванията", подчерта Хансен.

Mondelez, производител на Oreo и други популярни продукти, коментира, че не е „ясно“ как европейските власти ще контролират или прилагат този закон. „Трябва да има повече диалог за това как да направим така, че нещо да се случи практически“, заяви в интервю за Reuters през юни главният изпълнителен директор на компанията Дирк ван де Пут.

ЕС се аргументира, че е приел закона за обезлесяването, тъй като продължилите с години доброволни ангажименти на компаниите за хранителни стоки да направят така, че веригите им за доставки да не вредят на околната среда, са претърпели неуспех.

Lavazza и Mondelez не коментираха за конкретни решения на опасенията им.

ОЩЕ ПО ТЕМАТА:

Цената на най-популярния сорт кафе достигна 12-годишен връх

ЕС достави на Русия рекордни количества от един вид стока пpeз 2022 г.

Mondelez придобива Chipita за 2 млрд. долара 

Още от Икономика


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg
Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.87844
  • GBP
    1
    2.35062
  • JPY
    100
    1.21601
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички