Очаква се разходите през празничния сезон да се възстановят и дори за първи път да надхвърлят предпандемичните нива тази година. Но, изненадващото е, че не подаръците са това, за което потребителите ще харчат най-много в навечерието на Коледа, сочи нов доклад от вторник на Deloitte, пише CNN.
В месеците в края на годината ноември и декември обикновено преобладават купувачи, обикалящи магазините за покупки и отстъпки на сезонни стоки, включително подаръци. Двата месеца са и добър барометър за покупателната способност на потребителя и са ключови за търговците на дребно, тъй като представляват 1/5 или повече от техните годишни продажби.
В навечерието на празничния сезон домакинствата са нащрек заради натиска върху портфейлите им от високата инфлация и възобновяването на плащанията на студентски заеми в последно време в САЩ.
Но според проучването на Deloitte Holiday Retail Survey за 2023 г., анкетирало 4330 потребители между 30 август и 8 септември, купувачите са нетърпеливи да започнат празничното пазаруване, като може би ще акцентират върху себе си.
Снимка: iStock
Данните на прочуването сочат, че потребителите ще похарчат средно 1652 долара за покупки, свързани със зиманта ваканция, или с 14% повече от 2022 г., като надхвърля похарчените средно 1496 долара през 2019 г.
„Три фактора вероятно са допринесли за подема. Повече потребители ще отбележат активно празничния сезон (95% спрямо 92% през 2022 г. и 88% през 2021 г.), повечето купувачи очакват да плащат по-високи цени за празнични продукти, а домакинствата със средни до по-високи доходи ще харчат много“, казва Лупин Скели, ръководител на проучването на търговията на дребно в Deloitte в интервю за CNN.
Проучването установи също, че потребителите тази година приоритизират покупките, които не са подаръци.
„82% от купувачите казаха, че смятат да похарчат за покупки, които не са подаръци, като например декорации. Това е ръст от 77% през 2022 г. Не се е върнал съвсем към нивата от 2019 г., когато беше 88%, но тази година постепенно се покачва“, отбелязва Скели.
Снимка: iStock
Докато разходите за подаръци все още се очаква да нараснат с 9% спрямо миналата година, в доклада се казва, че хората планират да купят един подарък по-малко спрямо 2022 г. За сравнение, разходите за артикули, които не са подаръци, като облекло, обзавеждане и декорации се прогнозира да скочат с 25% тази година спрямо миналата година.
„По отношение на разпределението на празнични долари, най-големият ръст, който видяхме, е в групата без подаръци“, заяви Скели.
На друго място в доклада Скели посочва, че потребителите могат да прибегнат до даването на подаръчни ваучери в продуктови категории, „където смятат, че виждат най-високи увеличения на цените“.
Въпреки че търговците на дребно се опитват да изместят началото на празничното пазаруване през октомври, според доклада 2/3 от купувачите все още смятат да започнат пазаруването след Деня на благодарността и Черния петък и седмицата след това в т.нар Кибер понеделник за онлайн покупки.
ОЩЕ ПО ТЕМАТА:
Във време на инфлация: Отлага ли се коледното пазаруване?
Инфлацията в САЩ нараства с повече от очакваното през септември
Коментари