Британското правителството е готово да обяви забрана за реклама на нездравословна храна онлайн и преди 21:00 часа по телевизията от 2023 г., съобщава Guardian, цитиран от БГНЕС. Световната банка поиска данък върху вредните храни
Идеята съвпада с обещанието на Борис Джонсън за справяне с нарастващата криза на затлъстяването във Великобритания. Новите мерки, които ще бъдат едни от най-тежките маркетингови ограничения в света, ще повлияят силно върху харчените за реклами годишно от различни марки над 600 милиона британски лири.
Забраната за рекламиране преди 21 часа по телевизията на продукти, за които се смята, че са с високо съдържание на мазнини, сол и захар (HFSS), може да доведе до сериозно свиване в бюджета на телевизии като ITV, Channel 4, Channel 5 и Sky, които годишно печелят от такива реклами над 200 милиона британски лири.
-
Полша обложи с нов данък алкохола и газираните напитки
Полша въвежда нов данък върху алкохола и захарта, като част ...
виж още
Забраната за онлайн реклами би засегнала всички платени форми на дигитален маркетинг, от реклами във Facebook до резултати от платено търсене в Google, промоции на текстови съобщения и платена активност в сайтове като Instagram и Twitter. Смята се, че повече от 400 милиона британски лири се изразходват за реклама на хранителни продукти онлайн във Великобритания годишно.
Строгите правила, които се очаква да бъдат обявени в четвъртък, следват промяната във виждането на Джонсън относно личните здравни решения след хоспитализацията му с коронавирус миналата година. Казват, че премиерът обвинява собствените си здравословни проблеми, че допринесли за заболяването му. Хората с наднормено тегло са изложени на по-голям риск от тежко заболяване или смърт от COVID-19.
Изследванията са установили, че всяко трето дете, напускащо началното училище, е с наднормено тегло или затлъстяване, както и почти две трети от възрастните в Англия. Миналата година правителствената консултация по предложения за прилагане на забрана изчисли, че деца под 16 години са били изложени на 15 милиарда реклами за вредни храни онлайн през 2019 г., в сравнение със 700 милиона две години по-рано.
Коментари