На 24 ноември тази година е чаканият от много хора Черен петък.
Падащи цени и примамливи оферти ни дебнат и от витрините на големи и малки магазини за дрехи, обувки, уреди и аксесоари. В социалните мрежи, на електронните пощи и от най-различни сайтове изскачат оферти за големи намаления до 70-90%.
Време на големи намаления и тотални разпродажби в навечерието на коледните и новогодишни празници. За да не се окажем излъгани при покупка обаче трябва да внимаваме за всичко: От цената до качеството.
Още: Как изкуственият интелект промени Черния петък тази година?
"Да не се концентрират толкова върху процента намаление, а да обърнат внимание на крайната цена, която трябва да платят и освен тава да правят сравнение на цените при различни търговци, защото е възможно при някои, при които действително намалението е реално, отново цената да е по-висока, отколкото при друг търговец, който дори не участва в кампаниите", обясни пред БНТ Габриела Руменова от онлайн платформата "Ние, потребителите".
"Когато един потребител следи редовната цена на един артикул в продължение на една година той знае неговата истинска цена и сам може да прецени дали намалението е реално, тъй като сме свидетели на магазини, които завишават цените 2-3 седмици преди "Черния петък" и след това ги намаляват обратно до нормални нива с изкуствено намаление", коментира Георги Христов, търговец.
Онлайн покупките
Особено внимание трябва да има при онлайн покупките, където често очакванията се разминават с реалността при получаване на закупения артикул и се налага той да бъде върнат. Това обаче също крие неприятни изненади за потребителите.
"При нас в Европейския потребителски център често пристигат жалби от хора, които са пазарували онлайн от сайтове, които са на български език и са получени стоките от склад, който е в България. Когато обаче хората решат да върнат дадена стока установяват, че тя трябва да бъде върната да кажем в Полша, в Чехия, в Унгария, нещо което оскъпява куриерските разходи за връщане и така потребителите са неприятно изненадани", посочи Соня Спасова, директор на Европейския потребителски център.
Още: Черният петък: Как инфлацията се отрази на глобалното пазаруване?
"Черен петък" се появява за първи път през 60-те години на миналия век в Съединените щати. През 2005 година е отчетен като ден на първо място по продажби там. Оттогава кадрите с хората, които в 5 сутринта нахлуват в магазините с намаления, стават емблематични за този ден.
Коментари