Разходите за онлайн търговия в Черен петък в САЩ нараснаха със 7,5% спрямо миналата година, достигайки рекордните 9,8 млрд. долара, според доклад на Adobe Analytics, което е още един знак, че потребителите, които гледат цените, искат най-добрите сделки и търсят такива онлайн, пише CNBC.
„Видяхме, че през изминалата година се появи стратегически потребител, който наистина се опитва да се възползва от тези дни на намалениетоа, за да може да увеличи максимално отстъпките“, посочва Вивек Пандя, анализатор в Adobe Digital Insights.
Скокът на разходите в Черния петък показва потребител, по-склонен да харчи, спрямо през 2022 г., когато цените на горивата и храните бяха много високи.
Пандя отбелязва, че импулсивните покупки може да са изиграли роля в ръста на Черния петък, тъй като 5,3 млрд. долара от онлайн продажбите са от мобилното пазаруване. По думите му инфлуенсърите и рекламите в социалните медии са улеснили потребителите да могат удобно да пазаруват на своите мобилни устройства.
Снимка: iStock
Все пак купувачите са чувствителни към цените, като управляват по-строги бюджети заради рекордната инфлация и лихвените проценти от миналата година. Според проучването на Adobe 79 млн. долара от продажбите са от потребители, избрали гъвкавия метод на плащане „Купете сега, платете по-късно“, което е 47% повече от миналата година.
Най-продаваните категории на Черен петък, според доклада на Adobe, са електроника като смарт часовници и телевизори, както и игри. Междувременно инструментите за ремонт на дома отчетоха по-слаби резултати. Пандя казва, че най-продаваните продукти зависят от това кои са с най-добрите отстъпки.
Adobe събира данни, като анализира 1 трлн. посещения на уебсайтове за търговия на дребно в САЩ, 18 продуктови категории и 100 млн. артикула. Той не проследява физически транзакции на дребно.
Анализ на Mastercard за тазгодишните разпродажби в Черния петък установи, че продажбите в магазините са нараснали с малко над 1% спрямо онлайн продажбите, които са нараснали с над 8% спрямо 2022 г.
„Мисля, че ситуацията около Черния петък наистина се е променила по отношение на магазините, дългите опашки и пр.“, казва Пандя.
По думите му птребителите контрлират по-лесно нещата, когато пазаруват онлайн, защото е по-лесно да се правят паралелни сравнения на цените и да се осигури по-добра цена.
Снимка: iStock
Търговците на дребно са наясно, че броят на потребителите, които търсят оферти нараства и искат да уловят възможно най-много от тях. Компании като Best Buy и Low обявиха по-високи нива на отстъпка. Други търговци на дребно като Target и Ulta Beauty пуснаха промоции – 24-часови отстъпки за определени марки и артикули.
Черният петък запази инерцията от предния ден на Деня на благодарността, когато онлайн продажбите достигнаха 5,6 млрд. долара, според предишен анализ на Adobe.
Adobe очаква разходите да се запазят инерцията си от уикенда и до Киберпонеделника, където най-големите сделки тепърва предстоят. Докладът прогнозира, че онлайн купувачите ще похарчат приблизително 10 млрд. долара през уикенда и рекордните 12 млрд. долара през Киберпонеделника.
Но разходите вероятно ще започнат да намаляват с навлизането в празничния сезон, смята Пандя. Киберпонеделникът, като последният ден за сделка, може да бъде последният скок на разходите за несъществени стоки за останалата част от годината.
„Очакваме растежът да отслабне, тъй като и отстъпките ще отслабнат, а те определят много поведението на купувачите през този сезон“, казва Пандя. Той отбелязва, че винаги има хора, които отлагат празничното си пазаруване и така разходите продължават до края на декември. Но истинският скок „в крайна сметка е през ноември и седмицата на Черния петък“.
ОЩЕ ПО ТЕМАТА:
Как изкуственият интелект промени Черния петък тази година?
Дядо Коледа няма да раздава толкова подаръци тази година, колкото предходната
За какво харчат повече парите си потребителите с наближаването на празниците?
Коментари