Служебният министър на икономиката Кирил Петков ще поиска обяснение от Държавната консолидационна компания /ДКК/ защо шест месеца не е предала на Държавното предприятие за управление и стопанисване на язовирите три язовира, които "Монтажи" е предала на ДКК и те все още не са влезли в експлоатация. Това стана ясно на брифинг на министъра на икономиката, проведен днес в София, предава БТА. „За мен това е безстопанственост”, каза Петков.
Министърът съобщи, че ще поиска Агенция за държавна финансова инспекция (АДФИ) да направи проверка на трите съоръжения във връзка със завишените цени на ремонтите на язовирите, които се намират в Ловеч и Сливен.
Министърът е проверил язовирите "Пазар дере", "Златин войвода 3" и "Златин войвода 4". В съоръженията няма вода и са затревени. Министърът каза, че на 31 декември миналата година трите язовира за предадени от държавната фирма "Монтажи" към ДКК, но досега не са предадени на Държавното предприятие за управление и стопанисване на язовирите.
-
500 язовира в България се смятат за опасни, а 414 са в аварийно състояние
414 от язовирите са в аварийно състояние, 500 се смятат за о...
виж още
Това означава, че тези три язовира, въпреки че парите са платени за тях и ремонтите са завършени на 31 декември, още не са влезли в експлоатация, заяви министърът и допълни, че по закон те не могат да бъдат завирявани и не могат да се ползват за поливане и за другите им цели. Това е безстопанственост, при която парите са похарчени, язовирите са изградени, но протоколи за предаване не са довършени, коментира икономическият министър.
Проверката е установила, че транспортните разходи за трите язовира са еднакви - 1.16 лева за тонкилометър за превозване на скална и земна маса, което по думите на министъра е път пъти по-скъпо от пазарната цена. Цените за бетона са съответно 219 лева и по 214 лева за кубик и не включват превоз, кофраж и армировка.
Коментари