Потребителските цени в Китай отново се понижават през септември


Потребителските цени в Китай отново се понижават през септември
Снимка: iStock

2432

Цените в Китай са останали стабилни през септември, сочат най-новите данни на китайската статистика. Потребителските цени в страната са били без промяна в сравнение с същия месец на миналата година, което обаче може да се приеме за знак за предстоящ процес на дефлация, информира ДПА.

Още: Как влияят на света икономическите проблеми на Китай?

Анализатори очакваха леко повишение на китайските потребителски цени – с 0,2 на сто, след като през август нараснаха с 0,1 на сто, а през юли намаляха с 0,3 на сто.

Цените на производител в Китай са продължили да спадат през септември на годишна база, но с по-бавно темпо (-2,5 на сто), отколкото през август (-3 на сто), пише БТА.

Защо продължителната дефлация е опасна за растежа?

Експертите смятат, че продължителна дефлация е по-опасна за икономическия растеж на Китай в сравнение с леко покачване на цените. Потребителите печелят на пръв поглед, тъй като стоките и услугите стават по-евтини. Дефлацията обаче оказва значителен натиск върху печалбите на компаниите, носейки със себе си риск от намаляване на възнагражденията или съкращения.

Междувременно износът и вносът в Китай се е свил с по-бавни темпове за втори пореден месец през септември, показват китайски митнически данни, цитирани от Ройтерс. Това сигнализира за постепенно стабилизиране във втората по големина икономика в света.

Китайският износ, изразен в щатски долари, е намалял с 6,2 на сто през миналия месец на годишна основа. Анализатори, анкетирани от Ройтерс, предвиждаха по-значителен спад – със 7,6 на сто.

Вносът в страната също е бил надолу с 6,2 на сто през септември, което е малко над оценката на анализаторите за спад с 6 на сто.

Още: Защо хроничната липса на търсене в Китай е най-големият икономически проблем в света?

Износът на Китай отслабва от май насам, а вносът регистрира последно растеж през септември миналата година. Като цяло международната търговия на Китай се срина тази година на фона на слабото глобално търсене на китайски стоки и приглушено вътрешно търсене.

САЩ продължават да бъдат най-големият търговски партньор на Китай, докато Асоциацията на нациите от Югоизточна Азия (АСЕАН) наскоро надмина ЕС като най-голям регионален търговски партньор на Китай.

За първите три тримесечия на годината китайският износ за САЩ е намалял с 16,4 на сто, а вносът - с 6 на сто, спрямо същия период на 2022 г.

Още от Икономика


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg
Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.85809
  • GBP
    1
    2.3487
  • JPY
    100
    1.20337
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички