Предприятията, които и в кризата не спират да инвестират в иновации, се справят много по-успешно с преодоляване на трудностите и последствията. Така беше и при предишната криза (2008 г.). Много от българските компаниите реагираха адекватно, за да отговорят на потребностите, както на системи като образование и здравеопазване, така и на отделния потребител.
Това са част от изводите от годишния доклад "Иновации.бг", цитирани пред Радио София от доц. Теодора Георгиева, старши експерт към „Приложни изследвания и комуникации“.
За пореден път в доклада се прави изследване на иновативната активност на предприятията през предходната 2019 г., но се обръща внимание и на това как те са се справили с кризата, породена от Covid-19.
„Въпреки увеличението на финансовите средства, отделени за научно-изследователска и иновационна дейност, оказва се, че това не е достатъчно България да постигне целите, които сме си поставили за 2020 година. Трябваше да сме постигнали 1,5% от БВП за иновации и развойна дейност, а в момента сме стигнали 0,84 на сто. Бизнесът е двигателят в тази област, но държавата трябва да го подкрепя“, коментира Теодора Георгиева.
Коментари