Какво се случва, когато търговец промени своите общи условия, а потребителите не са съгласни с измененията?
От платформата "Ние, потребителите" обясняват правата ни по повод течащи в момента кампании за промени на общите условия при различни дружества.
Още: Резервиране на почивка: Какво трябва да знаете и за какво да внимавате?
Може ли да се откажем?
Потребителите могат да се откажат от договора, без да посочват причина и без да дължат обезщетение или неустойка. Те имат право също така и да продължат да изпълняват договора при действащите преди изменението общи условия.
Съгласно Закона за защита на потребителите, търговецът е длъжен да уведоми потребителя за всяко изменение в общите условия по сключения договор в 7-дневен срок от настъпването на това обстоятелство. Уведомяването може да стане на посочен от потребителя телефон, електронна поща или адрес за кореспонденция. При възникване на спор, тежестта за доказване изпълнението на изискването за уведомяването е при търговеца.
Как да се откажем?
В случай че потребителят не приема промяната и реши да се откаже от договора или да продължи да го изпълнява при старите условия, той трябва да изпрати до търговеца писмено уведомление в едномесечен срок от получаването на съобщението за промяната. Измененията в общите условия ще обвързват потребителя по договора само когато той е уведомен за тях и не е упражнил правото си да прекрати договора, за което трябва да е информирал по надлежен начин и в срок търговеца. Тежестта за доказване, че търговецът е информиран за намеренията на клиента му е при потребителя.
Още: Не могат да ви задължат да подпишете договор, който не сте прочели
Ако промяната е по нареждане на компетентен орган?
Потребителите обаче, не разполагат с правото да откажат да приемат новите общи условия, когато изменението в тях е вследствие на разпореждане или указание на компетентен орган на власт.
Коментари