Как потребителите да се ориентират с цените при въвеждането на еврото?


Как потребителите да се ориентират с цените при въвеждането на еврото?
Снимка: iStock

1669

Необходима е комуникационна кампания, насочена към всички заинтересовани страни и най-вече към икономическите оператори, за да може да бъдат защитени интересите на потребителите в предходния период около въвеждането на еврото. Това коментира пред Радио София основателят на онлайн платформата "Ние, потребителите“ Габриела Руменова. По думите и превенцията е също толкова важна, колкото и ефективният контрол.

"Търговците трябва да бъдат събрани и да им бъдат припомнени основните изисквания в Закона за защита на потребителите по отношение обявяването на цените, както и да бъдат запознати с новите изисквания при двойното обозначаване на цените и правилното превалутиране, които произтичат от Плана за въвеждането на еврото“, каза Руменова. "Ако търговците не познават правилата, ако те не подхождат добронамерено към своите клиенти и също така ако не знаят, че при нарушение ще бъдат санкционирани от контролния орган, то тогава няма как да се установи един справедлив и защитен за потребителите пазар“, добави експертът.

Според нея има добър план, с конкретни цели по отношение на потребителската защита. "Въпросът е как на практика ще се реализира, защото той трябва да бъде детайлизиран – да бъдат изведени конкретни целеви публики, конкретни послания към тях и цели, които да бъдат постигнати, като се включат подходящите комуникационни канали. Само по такъв начин търговците ще разберат какво се очаква от тях, за да бъдат изрядни, защо трябва да са такива и какво следва, ако не са. А потребителите – от какво и как да се пазят, както и как да упражняват своя граждански контрол с реакция и сигнали при нарушения“, обясни Габриела Руменова.

Още: Обвързано ли е влизането в еврозоната с минималната заплата?

"В момента Комисията за защита на потребителите не се възприема като орган, който може да бъде уважаван и да всява респект, тъй като тя епизодично се насочва към сектори, които не са приоритетни за обществото, а е важно да се фокусира именно върху касаещите обикновения потребител проблеми, не върху чрезвичайни покупки, които прави много малък процент от обществото. Както казаха министърът на икономиката и дори премиерът, КЗП се нуждае от реформира, тъй като в момента не работи така, че да защитава интересите на потребителите. Надяваме се, че това предстои“, каза още тя.

Подготвени ли са търговците у нас за прехода към евро?

Още от Икономика


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg
Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.85809
  • GBP
    1
    2.3487
  • JPY
    100
    1.20337
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички