От 15 ноември цените на някои хранителни стоки в търговските вериги ще бъдат по-ниски и с логото "Достъпно за вас". Това съобщи министърът на икономиката Богдан Богданов по Би Ти Ви.
Инициативата, чиято цел е да бъдат постигнати трайно ниски цени, трябваше да започне на 1 ноември, но се забави заради становище на КЗК.
Още: Цените на захарта достигнаха 13-годишен връх
Кои се включиха в инициативата?
Веригите, както и други по-малки магазини са се включили в инициативата, а по-нататък се очаква в нея да влязат нехранителни и лекарствени продукти.
Във всеки магазин, включен в кампанията, ще се ползва логото на инициативата, поставено до самата стока. Така ще може да постигнем трайно ниски цени, обясни министър Богданов.
В министерството ще се прави анализ всяка седмица, като на сайта му предстои да има възможност потребителите да избират конкретен продукт и да видят как се предлага в цялата страна.
Продуктите, които са част от инициативата, са минимум 50. От тях най-малко 16 продукта в един магазин трябва да са отбелязани с логото, като те са от различни групи - зеленчуци, плодове и т.н.
Още: Италия също съгласува с местни търговци на дребно таван на цените на основни стоки
За дерогацията
Министър Богданов коментира и дерогацията за внос на руски петрол към българската рафинерия на "Лукойл". По думите му вече има план как да се премине на неруски петрол. Правителството можело да следи само дали си плащат данъците, които бяха повишени за рафинерията и тази година данъкът за "Лукойл" е близо 500 млн. лева.
Докладите за дейността на рафинерията са секретни и са изпратени до парламента. Ако се окаже, че информацията, която е пратена и до нас, не е пълна, трябва да се попитат конкретните служби, каза министър Богданов. Той обясни, че до края на годината руският петрол в "Лукойл" трябва да е 80%, като това е намаление сега е 10%.
По повод информацията, че Европейската комисия ще разследва България заради "Лукойл", министърът обясни, че България има ограничени правомощия и възможности за контрол, след като износът е с изрядни документи. След като танкерът напусне българското пристанище с едни документи, трябва да се провери дали след това те не са променяни някъде, но проверката трябва да е на европейско ниво. „Като държава нямаме възможност да проверим целия механизъм за доставка от точка А до точка Б", обясни Богданов.
Коментари