Шведският гигант за облекло H&M заяви в сряда, че прави "всичко", за да разреши бойкота в Китай, предизвикан от решението му да спре да използва памук от Синцзян заради притесненията за принудителен труд, предаде АФП, цитирана от БГНЕС. Ключова видеоконференция между Си Дзинпин и европейски лидери по търговската сделка ЕС-Китай
H&M и други модни марки са подложени на критики в Китай заради изявления, изразяващи безпокойство за нарушения на трудовите условия на памучните полета в далечния западен регион.
Китайски знаменитости и технологични фирми развалиха партньорства с H&M, Nike, Adidas, Burberry и Calvin Klein. H&M дори беше изтрита като марка от китайските приложения за пазаруване.
-
Китайската мечта: Пекин се готви да доминира над света
Грандиозният проект "Нов път на коприната" не е самоцел, нит...
виж още
„Работим заедно с нашите колеги в Китай, за да направим всичко възможно, за да се справим с настоящите предизвикателства и да намерим път напред“, се казва в изявление на H&M.
"Ние сме отдадени на възвръщането на доверието на нашите клиенти, колеги и бизнес партньори в Китай", се казва в него.
Австралийските олимпийци бяха последните, които бяха въвлечени в разправията в сряда, когато страната показа униформите си за предстоящите игри в Токио.
-
Китай изтласка САЩ и стана най-големият търговски партньор на ЕС
През първите 9 месеца на тази година Китай стана най-големият търговски партньор на Европейския съюз...
виж още
Австралийският олимпийски комитет се сблъска с критики, когато пусна спортно облекло с марка ASICS, а компанията е изправена пред въпроси относно използването на памук от региона Синцзян.
Вицепрезидентът на олимпийския комитет заяви, че е било гарантирано, че никаква част от памука не идва от този регион. Правозащитните организации твърдят, че повече от един милион уйгури и други предимно мюсюлмански етнически малцинства са държани в лагери за интерниране в Синцзян, където също са били принудени да работят във фабрики.
H&M прави около 6% от приходите си в Китай, където се намират близо 10% от магазините на компанията. Китай се превърна в третия по големина пазар на H&M преди бойкота. Компанията не публикува данните за финансовото въздействие на бойкота или какви мерки е предприела в отговор на разправията.
„Китай е много важен пазар за нас и дългосрочният ни ангажимент към страната остава силен“, казаха от H&M, отбелязвайки, че компанията е представена в страната повече от 30 години.
"Искаме да бъдем отговорен купувач, в Китай и другаде, и сега изграждаме перспективни стратегии и активно работим върху следващите стъпки по отношение на снабдяването с материали", казват още от H&M.
Изявлението беше публикувано на фона на тримесечните резултати, които показаха нетна загуба от 1,07 милиарда крони (104 милиона евро) през периода от декември до февруари поради пандемията на коронавируса. Китай изтласка САЩ и стана най-големият търговски партньор на ЕС
В края на март около 1500 от 5000 магазина на H&M бяха временно затворени поради ограничения заради коронавируса, съобщиха от компанията. Продажбите обаче скочиха с 55 % през март, в сравнение със същия месец на миналата година.
Коментари