Френският супермаркет Carrefour постави стикери на рафтовете си тази седмица, предупреждавайки купувачите за шринкфлация, съобщава BBC. Шринкфлацията е икономически термин, който описва практиката съдържанието на пакетите да става по-малко, докато цените остават същите.
Студеният чай Lipton, шоколадът Lindt и сладоледът Viennetta са сред продуктите, които се назовават като такива с намалени размери.
Магазинът заяви, че иска да окаже натиск върху компаниите, произвеждащи продуктите, за да поддържат цените ниски. Компанията идентифицира 26 продукта във Франция, които са се свили, без съответно намаление на цените, произведени от хранителни гиганти. Един от тях е сухо мляко за деца, който е преминал от размер на опаковка от 900гр. на 830гр.
Бутилката студен чай без захар, с вкус на праскова, се е свил до 1,25 литра от 1,5 литра, съобщават от супермаркета.
Знаците на рафтовете гласят: „Обемът/теглото на този продукт е намалял“.
Компаниите, които произвеждат тези продукти не са коментирали хода на супермаркетите.
Френските търговци на дребно и производителите на храни са подложени на натиск да намалят цените, точно както във Великобритания, докато купувачите се борят с рязко покачващите се цени. Но е малко вероятно британските супермаркети да последват стъпките на веригата във Франция, според експерта по търговията на дребно Гед Фътър, тъй като стратегията рискува да „отрови“ отношенията между търговците на дребно и производителите на храни.
ОЩЕ ПО ТЕМАТА:
САЩ или Европа - къде животът е по-евтин?
Дават на над 1,3 милионa семейства карта за безплатна храна в една европейска страна
Коя европейска страна спря социалното подпомагане на стотици хиляди свои граждани?
Коментари