Общият износ на шампанско, прочутото френско пенливо вино, през 2023 г. е бил 299 млн. бутилки или с 8,2% по-малко, отколкото през 2022 г. Това обяви в комюнике комитетът, който обединява производителите и търговците, цитиран от Франс прес, предава БТА.
Професионалистите обаче не са притеснени от този факт: стратегията им е да продават по-скъпо, дори ако това означава намаляване на обемите.
„Въпреки спада на обемите, позиционирането, най-вече на износа, във високия сегмент на пазара, позволи да се запази оборот от над 6 млрд. евро“, отбелязва комитетът. Тази сума е надвишена за първи път през 2022 г.
„Националният пазар страда от инфлацията повече от външните пазари, като тя се отразява отрицателно върху бюджета на домакинствата през цялата година“, уточнява браншовата организация.
Снимка: iStock
През 2020 г. пандемията от COVID-19 е довела до спад на продажбите до около 245 млн. бутилки, които са нараснали през 2021 г. до 320 млн. бутилки, преди да достигнат 326 млн. бутилки през 2022 г.
Износът е „над 57% от общите продажби спрямо 45% преди 10 години“, отчита комитетът.
Председателят на Общия синдикат на винопроизводителите и съпредседател на Комитета на шампанските вина Максим Тубар, цитиран в комюникето, изрази задоволството си от „връщането към нормалността“.
Според Давид Шатийон, председател на Съюза на шампанските къщи, който също е съпредседател на комитета „шампанското продължава да гледа оптимистично към бъдещето, макар и да е чувствително към геополитическия контекст и развитието на световната икономика“.
ОЩЕ ПО ТЕМАТА:
Руснаците вече пият по-малко водка. Каква е причината?
В тази страна ще слагат стряскащи етикети и на алкохола
Продадоха за рекордна сума бутилка от най-търсеното уиски в света
Коментари