При покупка на техника, гаранцията не винаги е от голямо значение и понякога се пренебрегва от потребителите. Това важи най-вече за артикули, които не са с много висока стойност, като например малка вентилаторна печка, обикновен котлон или кана за варене на вода.
Когато, обаче, говорим за по-скъпа техника за дома, каквито са например климатиците, би било добре да се запознаем добре с условията, които казват как и при какви условия важи тази гаранция, за колко време е и към кого да се обърнем при повреда.
Три действия (или бездействия), които могат да прекратят гаранцията
Качественият климатик е уред, който може да ни служи вярно и безотказно десет или двадесет години (вижте предложенията в eclima.bg на различни марки климатици - Мицубиши, Дайкин, Грее и т.н.). Единствено естествената промяна в стила и дизайна на по-новите модели ще подсказва, че вашият уред е по-стар.
За да имате качествен и добре работещ климатик за дълги години, трябва да му осигурите и добра поддръжка. Има различни ситуации, в които човек може да загуби гаранцията на климатика, в който е инвестирал.
За да не изпадате в подобно положение, ще разгледаме три примерни ситуации, при които може да се случи това.
- Пропускате годишната профилактика
Цените на климатиците понякога включват услугата по безплатен монтаж, но друг път - не. Обикновено майсторите, които го инсталират, ви подчертават необходимостта от извършване на редовна профилактика. Това трябва да се прави ежегодно, като за него си има и краен срок - обикновено 12 месеца след датата на закупуване на уреда.
Понякога тази профилактика е платена, а друг път е безплатна, но трябва да знаете, че тя при всички случаи е задължителна, а пропускането ѝ проваля гаранцията.
- Удължаване на кабела
Много от климатиците в търговската мрежа се предлагат с изключително къси и неудобни кабели.
Често това възпрепятства нормалното и безпроблемно ползване на уреда и кара притежателите му да повикат специалист, който да удължи кабела за да може да стига до контакта. При подобна интервенция, гаранционният срок спира да тече.
- Ремонт от друга фирма
Независимо дали купувате своя уред онлайн или в магазин на място, в гаранционната карта е посочено кой има право да ремонтира климатика при нужда в срока на гаранцията. Ако повикат друг техник, който да отстрани повреда, трябва да знаете, че гаранцията обикновено спира да тече автоматично.
Коментари