Преди шест месеца Тим Ригел решил да прегледа месечната си справка за приходите и видял, че изключително доходоносният му страничен бизнес печели по-малко пари. Той бил шокиран, докато не осъзнае колко силно инфлацията е повлияла на бизнеса му.
Страничната дейност на Ригел, Mozark Fire Pit Studio, става успешна веднага след стартирането ѝ през 2021 г. Той започнал, като набавял, заварявал и продавал 125-килограмови стоманени огнища на съседите си в Ламар, Мисури, селско градче с 4000 души население на два часа южно от Канзас Сити. В рамките на шест месеца товарни камиони доставят продуктите му на купувачи от портала за ръчно изработени изделия Etsy в САЩ и Канада.
Според документите, прегледани от CNBC, само за пет месеца бизнесът му е донесъл 50 000 долара от продажби в платформата.
Загледан в екрана, 60-годишният Ригел забелязал, че обемът на поръчките му все още е голям, но маржът на печалбата му се свива, тъй като разходите за рециклируема стомана, газ и опаковъчни материали са се покачили.
Но той далеч не е единствен. Между април 2021 г. и април 2023 г., ежедневните стоки от първа необходимост като хранителни стоки, подръчни материали и газ са поскъпнали за американците с 20%, според анализ на CNBC на база данните за индекса на потребителските цени.
Докато следи конкурентите си, Ригел повишава цените си, за да върне маржовете си в диапазона 35-40 %, казва той. Той добавя нови функции към продуктите си - повече цветове и възможности за персонализиране, за да оправдае увеличението на цените за потребителите.
Днес неговите огнища струват средно 950 долара, което е увеличение от 650 долара от есента на 2022 г. - и през последните 12 месеца Mozark е реализирал продажби за 169 000 долара.
Ако се беше забавил да покачи цените си навреме, сега разликата щеше да е много по-голяма и клиентите можеха да се отдръпнат, поради големия скок, става ясно от думите на Ригел. Неговият урок номер 1: Преоценявайте цените си на месечна база, за да можете да ги повишавате постепенно, вместо да шокирате клиентите си с по-големи и спорадични увеличения.
Евтиното излиза скъпо: За какво богатите хора никога не харчат парите си?
Тим Ригел успява да реализира продажби за 169 000 долара на година благодарение на страничния си бизнес за ръчно създадени стоманени огнища (снимката е илюстративна);
Снимка: iStock
В следващите редове Ригел споделя своята стратегия за ценообразуване, уменията, които са ви необходими, за да започнете страничен бизнес като неговия, и как съчетава отнемащото време занимание с работата си на пълен работен ден и личния си живот.
CNBC: Как определяте цените на страничната си дейност? Притеснявахте ли се, че повишаването на цените ще отблъсне клиентите ви?
Ригел: В днешно време трябва наистина да следите разходите - за всичко, от горивото до консумативите, за да сте сигурни, че получавате толкова, колкото трябва да получавате.
Ако пропуснете да го направите, следващото нещо, което ще забележите, е, че маржовете ви намаляват. Ако не реализирате печалба, не си струва да отделяте допълнителни 40 часа седмично.
Не исках да работя на безценица, затова непрекъснато разглеждам конкурентите си - не само в Etsy, но и в САЩ, за да видя кой произвежда подобни видове огнища и какви са техните цени. Уверявам се, че се движа в рамките на това.
Що се отнася до потребителите, успях да поддържам по-стабилни цени, като намалих транспортните си разходи, което мога да направя сега, когато обемът ми е много по-голям.
Нужни ли са ви пари или специфични умения, за да започнете страничен бизнес с огнища?
Необходими са ви пари, поне за да започнете да опитвате. Сигурен съм, че хората могат да го правят също, ако имат подобни умения - като заваряване, креативност и добър източник за снабдяване със стомана.
Аз използвам Facebook Marketplace, за да си набавям много консумативи. Някои неща биха били по-трудни за копиране: Имам почти две десетилетия опит в заваряването, а не всеки може да направи патина (естествено застаряване на метала), цвят или да добави персонализациите, които аз мога да направя по отношение на дизайна.
Ако някой направи поръчка в Esty, може да каже: "Хей, искам четвърта дръжка" или "Искам капакът ми да изглежда така", мога да се адаптирам съответно, за да отговоря на нуждите му.
Да чукна на дърво, но никога не съм получавал по-малко от петзвездно ревю в Etsy. Мисля, че това се дължи и на факта, че прекарвам три часа седмично в разговори с клиентите си чрез текстови съобщения. Изпращам им снимки на огнищата, преди да ги изпратя, и се свързвам с тях, след като ги получат, за да се уверя, че са доволни.
Казахте, че този страничен бизнес добавя поне 40 часа към работната ви седмица на пълен работен ден. Как успявате да балансирате между това и личния си живот?
През последната година започнах работа като главен мениджър в работилница за хора с увреждания, наречена Lamar Enterprises. Това, в съчетание с предишния ми опит в реставрирането на автомобили и работата в мебелна компания, ми помогна да стана наистина добър в предвиждането на сроковете за изпълнение.
Производственият график на страничната ми дейност е повече или по-малко планиран около личния ми живот. Знам колко време ще ми отнеме да си набавя всичко и да го изработя, независимо от това какви вариации добавя клиентът. Мога да бъда гъвкав и като планирам работата ми по огнищата, планирам и срещите за вечеря със съпругата ми.
Наистина помага, ако имаш добър партньор или съпруг, който те разбира. Все пак това е много работа. Но нещото, което ме кара да продължавам, е, че наистина ми харесва да го правя.
Източник: CNBC
Как един от най-богатите хора в Южна Корея се издига от чистач до милиардер?
28-годишен милиардер: Тези две качества, които всички притежават, са в основата на успеха
Милионер: Това са 5-те най-лоши житейски съвета, които младите хора получават от родителите си
Коментари