Намиращата се в процес на продажба Нова телевизия свали от екран предаването "Беновска пита", което се излъчваше всяка неделя. Предаването на скандалната журналистка Илиана Беновска очевидно не попада в новата програма на Nova News, която претърпя пълна промяна в началото на тази година.
Самата Беновска не е сред лицата на Nova News и не е включена в промоционалните клипове за новия ТВ канал. В новинарската медия, която доскоро се наричаше Канал 3, са пренесени авторските предавания като "Офанзива с Любо Огнянов" на Любомир Огнянов и "Патарински live" на Димитър Патарински. По времето, когато се излъчваше политическото токшоу на Беновска, е разположено "Неделята на Нова". То се излъчва по "Нова телевизия" повече от година и е сред предаванията, които в момента вървят едновременно и по новинарския канал, предава "Дневник".
Причината за свалянето на "Беновска пита" остава неясна. Не се знае дали рокадата е редакционна, или е свързана с подготовката за новите собственици от американската медийна група United Group. Журналистката твърди, че си почивала, а от "Нова броудкастинг груп" също мълчат.
-
Домусчиеви продават NOVA на печалба, купувачът е сърбин
Само 2 години след като купиха Нова телевизия братята Кирил ...
виж още
Защитник на статуквото
Предаването на Беновска нерядко се превръщаше в откровен медиен слугинаж към "силните на деня", яростна защита на политическото статукво и остра и хаплива критика към критиците на властта. В него често гостуваха министри и управляващи политици, а водещата не пропускаше да демонстрира близките си връзки и лични симпатии към тях.
Журналистката често придружаваше премиера Бойко Борисов и министри при пътувания в чужбина, беше сред най-активните репортери на брифингите в Министерски съвет и не пропускаше възможност публично да се подмаже на собственика на Нова телевизия и един от най-богатите българи – Кирил Домусчиев. "Нова Броудкастинг Груп" купува "Канал 3" и няколко радиостанции
Както често се случва в българските медии, топлите отношения с управляващите не са безплатни. Радио "К2", където Илиана Беновска води предаване и има ръководна роля, е сред любимите места за реклама на държавните институции и партиите от управляващата коалиция.
През 2019 г. Радио "К2" е получило десетки хиляди левове по договори с министерства, други институции и партии. Над 30 000 лева от тях са дошли от Министерството на икономиката, почти 20 000 лева са от Министерството на туризма, 10 000 лева от МОСВ и над 17 000 лева от Столичната община. От политическите партии в К2 са се рекламирали управляващите ГЕРБ и ВМРО. За почти 10 000 лева програмно време е закупило и държавното предприятие Ръководство на въздушното движение (РВД).
През 2018 г. най-големият институционален рекламодател в К2 е била Българската банка за развитие със 70 000 лева за кампания за професионално и дуално образование, а две министерства – земеделското и социалното, са инвестирали по почти 15 000 лева за излъчване на информационни материали.
Дали отново ще видим "Беновска пита" на екрана на някоя телевизия, или ще се разпространява само през нейните канали във видео, ще се разбере в следващите седмици. А от това кои са гостите в него, ще се разбере дали са запазени, или са прекъснати близките връзки с властта.
Коментари