През последните 20 години група супер уверени предприемачи добиха статут на знаменитости. Имена като Марк Кубан, Ариана Хъфингтън и особено Стив Джобс изградиха около себе си репутация на брилятни, но авторитарни и безпощадни лидери. В свят, който издига на пиедестал такъв тип ръководство, какво място заема скромността?
Оказва се, че тя е изключително важна за успеха. Скромността е липсващо за мнозина качество, но би могла да помогне за изкачване на професионалната стълбица, пише Entrepreneur. Според изследване на Университета във Вашингтон „скромните хора стават най-ефективните лидери и е по-вероятно да се справят добре както при индивидуални, така и при групови задачи“.
Скромността често се бърка с ниско самочувствие. Но всъщност тя се изразява не в това да имаш по-лошо мнение за себе си, а просто да не се фокусираш толкова върху собствената си личност. Хората, които притежават качеството, са също и мили, честни, състрадателни и наблюдателни. Разбират добре както силните, така и слабите си страни. Те са уверени, без да бъдат арогантни и са готови да подкрепят колегите или служителите си, без да ги командват.
Както казва Джим Колинс: „Х-факторът на великото лидерство е скромността“.
А как се вписва в бизнеса? По-скормните предприемачи търсят активно обратната връзка от клиенти и колеги и умеят да превръщат консктруктивната критика в катализатор за промени. Това повдига служебния морал на екипа им, подобрява продуктите и е предпоставка за създаване на лоялни партньори.
Коментари