Срещите и събитията, свързани с работата, понякога могат да бъдат неловки. А нерядко хората се излагат, тъй като не знаят как трябва да се държат в такива ситуации. С книгата си „Есенцията на бизнес етикета” Барбара Патчър иска да спести този срам на читателите си, пише Business Insider. Ето какви са основните правила на професионалното общуване според нея:
Винаги ставайте, когато се запознавате с някого.
Представяйте се с пълното си име.
Ако сте на по-висшата позиция или сте домакин, вие трябва да инициирате здрависването.
Казвайте „благодаря” само веднъж или два пъти по време на разговор. Иначе ще изглеждате безпомощни.
Не оставайте телефона си на масата.
Не кръстосвайте крака.
Обличайте се подходящо за случая. Ако става въпрос за официално събитие, поинтересувайте се предварително има ли дрескод.
Ако сте на бизнес вечеря, не поръчвайте прекалено скъпи ястия.
Ако другият човек си поръча десерт, добре е вие също да си поръчате, за да не му е неудобно, че яде сам.
Не си и помисляйте да поискате да ви сложат за вкъщи остатъка от вечерята.
Винаги плаща този, който е отправил поканата.
Коментари