След като по-рано днес спортният гигант Nike прекрати договора си с тенисистката Мария Шарапова, още двама от основните спонсори на звездата го последваха. Tag Heuer също прекратява контракта си с Мария Шарапова, а от Porshe спират промотирането на уличената в употреба на допинг спортистка. Това става ясно от съобщения на двете компании.
Петкратната шампионка на турнири от Големия шлем обяви в понеделник, че тестът за допинг от Australian Open е дал положителен резултат за мелдоний, включен в забранителния списък на Световната антидопингова агенция (WADA) от 1 януари 2016 г.
Шарапова първа обяви резултатите от теста на извънредна пресконференция и обясни, че лекарството й е било предписвано от семейния лекар във връзка със здравословни проблеми - недостиг на магнезий, аритмия, фамилна обремененост от диабет. Тя подчерта, че не е знаела, че лекарството съдържа забранената от януари субстанция.
Нейните права се отнемат, считано от 12 март, за неопределен период от време.
Швейцарският производител на луксозни часовници Tag Heuer, който има договор с Шарапова от 2004 г., обяви, че прекратява преговорите с тенисистката за подновяването на контракта помежду им. Предишният изтече на 31 декември.
Porsche, които през 2013 г. подписаха тригодишен договор с руската тенисистка, който предвижда тя да стане първия посланик жена на компанията, обявиха, че спират работата си с Шарапова. "Натъжени сме от последната новина, съобщена от Мария Шарапова. До изясняването на подробностите, когато ще можем да анализираме ситуацията, решихме да отложим планираните дейности", пишат от компанията.
Бившата №1 има още договорни отношения с Tiffany & Co, Avon, Evian и производителя на ракети за тенис Head. Според сп. Forbes Шарапова е - или поне до днес беше - най-добре платената спортистка в света.
Коментари