За много хора е трудно да намерят работа, която да ги удовлетворява напълно. При настоящата ситуация на пазара на труда пък други губят позицията си, дори да са добри професионалисти. Ако се случи така, че останете без работа, не се отчайвайте. Има доста начини, по които все още можете да изкарвате пари. Сред тях са:
Продайте стари и ненужни вещи
Направете основно преподреждане на дома си. Със сигурност ще откриете дрехи, които не носите, книги, които вече сте чели, вещи, които не сте използвали от години, аксесоари, които са ви омръзнали. Предложете ги за продажба в някой от многобройните сайтове за тази цел.
Грижете се за чужди домашни любимци
Обичате ли животните? Напоследък доста от по-заможните хора наемат не само детегледачи, но и хора, които да се грижат за любимците им по време на работния ден или когато пътуват. Потърсете подобни възможности, заплащането е нелошо в сравнение с извършвания труд.
Използвайте хобито си
Може би обичате да плетете, да изработвате бижута, да майсторите неща от дърво или пък имате друго креативно хоби. С правилния подход „продукцията“ ви може да ви донесе пари, стига да я популяризирате достатъчно. Сайтове като Etsy и Pinterest могат да ви помогнат в това отношение.
Участвайте в онлайн проучвания
От вас се изисква просто да отговаряте на въпроси в сайтове, извършващи статистически проучвания. Заплащането варира в зависимост от сайта и изследването, така че преди да започнете, внимателно прочете условията.
Станете „клиент призрак“
Какво е това ли? Човек, нает от ръководството на ресторант, хотел, магазин, който посещава мястото, преструвайки се на обикновен клиент. След това докладва за обслужването и дава препоръки за подобрения. В САЩ например сайтът MysteryShopping набира подобни кадри. У нас той все още няма свой еквивалент.
Участвайте в медицински експерименти
Внимание – това не е за всеки! Ако обаче спешно ви трябват пари, може да го обмислите. Но се информирайте в подробности какви са потенциалните рискове за здравето ви.
Включете се във фокус групи на компании
Големите производители често наемат хора, които да участват в т.нар фокус групи. Целта е да разучи начинът на мислене на потребителя и да се изгради маркетинг стратегия на тази база. На Запад за участие в такава група плащат по 100 долара.
Коментари