Канабисът ще става все по-популярен, а с легализирането му в САЩ той намери все повече приложения не само за директна консумация, но дори и като част от готварската индустрия. Това поне предвижда британският в. The Independent, който посочва редица примери за все по-разрастващото се комерсиализиране на опиата.
Изглежда времето на канабиса тепърва предстои като налице са знаци, че индустрията все по-алчно обръща очи към пазара на наркотика. Рапърът Снуп Дог също се насочва към тази ниша като миналата седмица обяви, че създава медийна компания, базирана на новини за марихуана, която ще се казва „Мери Джейн“.
В същото време ново изследване показва, че канабисът все повече се комерсиализира. То предвижда, че опиатът ще стане особено популярна съставка в готварството и производството на напитки, чиито индустрии са все по-жадни както за задоволяване на апетита за нови вкусове, така и за откриване на нискокалорична алтернатива на алкохола.
В скорошна статия на списание „Нюзуик“ анонимен готвач, назован просто Джеф, разказва как успешно готви ястия с канабис като телешко „Уелингтън“, макарони със сирене, печено пиле с картофи и чийзкейк, използвайки за всичко това масло и олио на базата на наркотика.
Джеф обаче не е единственият находчив готвач, който прилага на практика многобройните свойства на опиата. В САЩ се продават много продукти с канабис, сред които безалкохолни напитки, шоколадови десерти и други, предназначени за медицинска употреба. Често се среща употребата му и просто като аромат, без да се търсят наркотичните му свойства.
Мненията за употребата на канабис за придаване на аромат в кулинарията обаче са разнопосочни. За някои той е прекалено горчив, докато други откриват различни вкусове в отделните сортове марихуана. Разбира се в момента още е много рано да се каже каква ще е съдбата на канабиса в кулинарията, но едно е сигурно – с него тепърва ще се експериментира, а дебатът за употребата му ще продължава.
Коментари