Нуждата да бъдем харесвани е естествен човешки инстинкт. Малко са работодателите и служителите, които искат да играят ролята на „лошия“ в офиса. Според експертите обаче прекалено милото държание може да навреди на новите попълнения в службата и дори да спъне кариерата им в дългосрочен план. Интернет предприемачът Майкъл Фертик, който пише за Harvard Business Review, посочва 5 причини за това.
Уважението трябва да се заслужи
Да кажем, че имате оперативка, новият колега дава глупави идеи, но всички мълчат, за да не го обидят. „Когато нещо не е наред, посочете го по уважителен начин, но веднага. Иначе заблуждавате самия човек. Той трябва да заслужи похвалите си“, твърди Фертик.
Коректна комуникация
Добрият лидер или колега не бива да се бои от конфронтациите и да ги отлага. Правите мечешка услуга на новия кадър, ако го оставяте да си мисли, че се справя, а всъщност не е така. Говорете с него ясно, без недомлъвки и без смекчаване на обстоятелствата.
Първите впечатления са трайни
Ако оставите новия колега да прави грешки от страх да не го обидите с поправките си, той ще направи лошо първо впечатление на всички и после трудно ще се отърси от него. На първо време му дайте съвет. Ако видите, че не го следва, сменете тона с по-категоричен.
Могат да се възползват от вас
Прекалената отзивчивост може да провокира някои пресметливи младоци да се възползват от вас, а от това ще пострада репутацията ви. „Няма нужда да бъдете груб, за да ви уважават. Но трябва да се държите на положение, да имате определен стандарт на общуване и сте твърди, когато се налага“, заявява Фертик.
Честността допринася за доброто управление
Понякога началниците трябва да си задават въпроса „Дали не съм твърде отстъпчив, включително със себе си?“ Според Фертик подобни питания могат да разкрият какво дърпа ръководителите и целите екипи назад и да помогнат за оформяне на нов лидерски стил.
Коментари