На пръв поглед може би ви се струва, че умението да сте добри слушатели няма да ви помогне много в живота. Това обаче изобщо не е така. То е ключът към по-добрите връзки с околните. А и чрез него можете да се превърнете в отговорен и ефективен лидер.
Какво обаче означава да си добър слушател? Не просто да чуваш и разбираш казаното от другите, а и да обмисляш внимателно думите им и да задаваш правилните въпроси. Това обаче не е никак лесно. В свой материал от FastCompany посочват кои са нещата, които ви пречат да обръщате необходимото внимание на вашите събеседници.
1. Непрестанното ви желание да говорите.
Повечето от нас искат да изглеждат добре в очите на другите, а един от най-добрите начини да си изградите благоприятен имидж е като споделяте това, което знаете. Този подход към разговорите може да ви попречи да чуете това, което има да казва вашия събеседник, защото съзнанието ви ще е изпълнено само с мисли за това, което вие искате да кажете.
2. Вашите предубеждения и предразсъдъци.
Ако имате предварително изградено мнение за някой, това може да ви накара да игнорирате казаното от него. Подобно на осъдителното отношение към другите, за да бъдете добри слушатели трябва да се отървете от всички информационни филтри, които сте си създали , и да се концентрирате върху позитивните резултати и научаването на нещо ново.
3. Егото ви.
Лидерите обикновено имат по-голямо его от своите последователи, което в много случаи им пречи да изслушват другите. Истината обаче е, че именно ръководителите, които са най-уверени в собствените си умения и възможности, са онези, които изслушват и оценяват мнението на другите, защото не се страхуват от това да бъдат опровергани.
Коментари