Румънската компания за онлайн търговия eMAG има нов шеф и обяви нова серия големи инвестиции. Водещият онлайн търговец в Югоизточна Европа смята да инвестира около 3,26 млрд. леи (655 млн. евро) през следващите 3 години. eMAG с продажби за 23 млн. лева на Черeн петък
Новият главен изпълнителен директор е Тудор Маня, бивш генерален мениджър на eMAG. Той замества Юлиян Станчу, който поема ролята на изпълнителен президент, се казва в съобщение на компанията. "Инвестициите, които ще направим през следващите три години, ще ни помогнат да предложим на нашите клиенти по-широка гама от продукти и по-добри цени, бърза доставка, но и по-лесен процес на плащане", казва Маня, цитиран от SeeNews.
През следващите 3 години eMAG планира да инвестира над 160 млн. евро в разширяване на бизнеса си региона. В Унгария, където компанията се сля с Extreme Digital преди две години, целта е да достигне 1 милиард евро продажби през следващите 5 години. В България онлайн търговецът ще продължи да разширява физическото си присъствие след откриването на първия си шоурум в София миналата година и ще се съсредоточи върху развитието и подобряването на услугите си. Шоуруумът се намира в един от големите столични молове - "Сердика център".
По-добра логистика и технологии
-
Интернет търговията у нас бележи 20 - 30% ръст всяка година
Близо 4000 проверки на електронни магазини е извършила Комис...
виж още
Още 447 млн. леи (91,2 млн. евро) ще бъдат вложени в развитието на румънската технология, която ще бъде изнесена във всички страни, където eMAG присъства. Тази година компанията планира да добави още 100 души към своя технологичен екип, който в момента наброява 700 души. Освен това eMAG Marketplace ще се възползва от капиталова инжекция от 251 млн. леи (51,2 млн. евро).
Компанията цели да инвестира около 990 млн. леи (202 млн. евро) в логистичните си дейности през следващите 36 месеца. Новият логистичен център на eMAG в Джойта, окръг Гюргево, ще заработи с пълен капацитет през септември 2022 г., а мрежата на easybox ще бъде удвоена през този период, за да направи доставката по-лесна, предвидима и бърза.
Още 740 млн. леи (151 млн. евро) ще бъдат инвестирани в технологични компании чрез eMAG Ventures, докато 45 млн. леи (9,2 млн. евро) ще бъдат инвестирани в обучение на служители. "Вярваме, че ни предстоят много възможности, заедно с развитието на цифровата икономика. В тази връзка ще ускорим значително инвестициите в трансформиране на eMAG в регионална технологична и търговска екосистема", каза Юлиан Станчу.
eMAG е основана през 2001 г. от румънски предприемачи и по-късно се разширява в България, Унгария и Полша. Базираната в Южна Африка медийна група Naspers придоби 70% дял в eMAG през 2012 г. Онлайн търговецът оперира в България от 2012 г.
По-рано този месец Европейската банка за възстановяване и развитие (ЕБВР) заяви, че обмисля да предостави на eMAG заеми за общо 36 млн. евро, за да финансира новия си логистичен център.
Коментари