Най-големият козметичен концерн в света L’Oreal даде съгласие за придобиването на австралийската компания за козметични продукти Aesop в сделка на стойност 2.53 млрд. долара. При успешно финализиране на сделката, това би било най-голямото придобиване на френския гигант в последните десетилетия, предава BBC.
Марката е „превъзходна комбинация от урбанизъм, хедонизъм и безспорен лукс”, посочва изпълнителният директор на L’Oreal Никола Йероним.
Aesop е създадена преди 36 години, като през годните си печели последователи по света заради продукти, като сапуни, лосиони и кремове.
Aesop има близо 400 търговски обекта по света.
Сделката, която е обект на регулаторно одобрение, се очаква да приключи през третото тримесечие на тази година.
По думите на Никола Йероним, L’Oreal ще помогне на Aesop да се разрасне в Китай, където отвори първия си магазин през 2022 година.
„Aesop се докосва до всички днешни възходящи течения и L'Oreal ще допринесе за разгръщането на неговия огромен потенциал, особено в Китай и туристическата търговия на дребно”, добавя той.
Китайският технологичен гигант Alibaba се разделя на 6 компании
Бразилската козметична компания Natura & Co придоби мажоритарен дял в Aesop през 2012 година, след което в крайна сметка пое пълен контрол над компанията четири години по-късно. Марката стана звеното на Natura с най-високи приходи в периода 2012-2022 година. Aesop е основана през 1987 година от фризьора Денис Папхитис, който започва да смесва етерични масла в продуктите си в своя салон в Мелбърн, Австралия.
След като търсенето нараства, той започва да разработва продукти за клиентите. Папхитис кръщава продуктите си на името на древногръцкия баснописец Езоп (Aesop).
Sanofi придоби американска фармацевтична компания за 2,9 млрд. долара
Изпълнителният директор на Natura Фабио Барбоса коментира, че компанията ще се фокусира върху развитието на нехните други бизнеси, включително британската козметична компания The Body Shop, която придоби от L’Oreal през 2017 година.
„Уверени сме, че историята на растежа на Aesop ще продължи под собствеността на L'Oreal и пожелаваме на Aesop успех в тази нова глава“, добавя Барбоса.
Goldman Sachs сред заинтересованите кандидати да купи Subway. Кои са останалите?
Коментари