Датският търговец на мебели и стоки за дома JYSK инвестира 12 милиона евро в разширяването на своя складов и дистрибуционен център в Божурище. Търговската верига ще отвори и много нови магазини у нас през настоящата и следващите години.
Новата складова част ще се използва за съхранение, пакетиране, подготовка и транспорт на стоки на JYSK. Тя ще бъде разположена върху над 14 000 кв. метра площ и ще включва 33 нови рампи за товаро-разтоварни дейности. Строителните дейности вече са в ход и трябва да приключат до края на ноември, съобщават от компанията.
Разширяването ще увеличи капацитета на JYSK за обслужване както в България, така и в останалите страни на Балканите, включително Турция, където предстои откриване на първи магазин през април 2023 г.
С инвестицията в Божурище компанията ще се разпростре върху 109 000 кв. метра обща площ и ще има капацитет 148 рампи и над 122 000 палетоместа. В складовата база работят около 300 души, а разширяването ще отвори десетки нови работни места.
Успешно развитие
Дистрибуционният център на JYSK в Божурище беше открит официално през септември 2019 г. Това е осмият логистичен център на компанията в Европа, в който тя инвестира над 100 млн. евро. Общата му площ е 95 000 квадратни метра.
Логистичният център обслужва над 270 магазина в страните от Балканите и отговаря за доставките до всички магазини на JYSK и онлайн доставки в България, Гърция, Сърбия, Босна и Херцеговина и Румъния. Той доставя и до франчайз магазините на JYSK в Азербайджан, Албания, Косово, Молдова и Северна Македония.
Инвестицията в складовата база доведе до намаляване на времето за доставка както за магазините, така и за онлайн поръчките. С изграждането ѝ по данни на компанията тя е спестила приблизително 10 млн. километра годишно от стоки, продавани на Балканите.
"Разширяването на дистрибуционнния център на JYSK в Божурище е важно за компанията, защото показва капацитета и желанието на JYSK да надгражда развитието на компанията в България и региона, но и да допринася за икономическото развитие и на страната.", споделя Венцислав Чавдаров, логистичен директор Балкани в дистрибуционния център на JYSK в Божурище.
Рекордни приходи и нови магазини
В България JYSK присъства от 2005 г., когато отвори в Пловдив първия си обект в страната. Днес веригата има 42 магазина (най-много са в София, Пловдив и Стара Загора), както и онлайн магазин, с общо над 700 служители в търговските обекти и дистрибуционния център. JYSK планира да отвори между 7 и 10 нови магазина през 2022 г. и да продължи разширяването си като ежегодно отваря поне по 5 магазина в страната.
Местната власт приветства развитието на дистрибуционния център на JYSK, отчитайки ползата му за цялата община. "Радвам се, че този модерен логистичен център се намира именно в Божурище, че сме осмите в света, които могат да се похвалят с подобен обект и подобна инвестиция. За нас като община е от изключително значение броят на работни места, които JYSK предоставя, но и високото ниво на работна среда и условия на труд, които отговарят на най-високите европейски стандарти.", казва Георги Димов, кмет на Божурище.
През последните 2 години датската компания се сблъска със сериозни предизвикателства заради пандемията, а магазините ѝ временно бяха затворени вследствие на противоепидемичните мерки. Въпреки това JYSK България постига рекорден оборот от 385 млн. лева (близо 197 млн. евро) и печалба от 7,7 млн. лева преди лихви и данъци за финансовата 2020-2021 г. Това е и първата година, в която резултатите на компанията включват и дейността на дистрибуционния център в Божурище, т.е. част от приходите са от продажби в чужбина.
Датската верига продължава да следва плановете си за растеж, да открива нови работни места в България и да предлага услуги с все по-високо качество, което ѝ помага да се справи с предизвикателствата на пандемията.
В условията на пандемия най-продаваните продукти на JYSK в България са офис мебели, декорации и кухненските мебели. Други категории с висок ръст на продажбите са комплектите градински мебели за отдих и спалното бельо.
Коментари